Alla inlägg den 25 juli 2009

Av Sofia Ohlsson - 25 juli 2009 14:12

Min tråkiga lördag blev betydligt mycket mer spännande när det trillade in ett sms från Heidi som undrade ifall vi skule fika. Självklart! Jag skulle bara göra mig lite iornding sen träffades vi nere på kristinas för lite lunch-fika.


Vi gick en runda på stan, det var Rea på MQ och Shack matt bland annat, trevligt när man inte har några pengar och allt jag hittade var riktigt snyggt. Åh vad jag längtar till min shoppingrunda, då ska det handlas kläder.


Nu har jag kommit hem och vi fikade här med, en varsin grodbakelse som traditionen säger, eftersom min storebror har namnsdag. Kan tyckas överdrivet att fika för en namnsdag men ända sedan jag och min bror var små har vi fikat och fått en liten present eftersom vi fyller år samma dag. Vi är inte tvillingar utan jag råkade vilja födas på hans två-års dag. Så är det med det och min rättvisa mamma ville att vi skulle få en egen dag då vi hade lite mys.


Tur att hon inte döpte oss till samma namn för då hade ju inte det heller funkat, med namnsdagarna alltså!


Nu ska jag fortsätta med allt och inget, vi höres!

Av Sofia Ohlsson - 25 juli 2009 10:38

Usch idag är det lördag, usch idag orkar jag inte göra mig iordning, duscha eller tvätta av ansiktet.


Ikväll får jag fixa mat själv för mamma ska äta på Lax och Vin i Hällevik. Det är mest tråkigt för att jag inte har någon fantasi, och än mindre, lust att laga mat ikväll.


Positivt för dagen är att jag fått reda på vilka tre till som jag ska jobba med nere på muséet/konsthallen. Alla tre är från Bokelund, precis som jag. Den ena gick i min klass på högstadiet, en annan gick på dagis samtidigt som jag och den tredje vet jag helt enkelt vem det är. Känns skönt nu - en trygghet att veta vilka man ska spendera tre veckor med.


Vi får väl se hur den här dagen slutar, jag gissar på att det blir mycket läsande och en liten runda ut och gå, ha det så bra idag, jag ska sannerligen försöka!

Ovido - Quiz & Flashcards