Alla inlägg den 24 juli 2009

Av Sofia Ohlsson - 24 juli 2009 23:14

Det blev kyckling, tagliatelle och en god sås till kvällsmat.


Jag och mammsen gick en liten runda ner till hästtorgskiosken för mamma skulle hämta ett paket där. Vi begav oss snabbt hem igen eftersom den blåa himlen, sig själv till trots, öppnade upp och lät regnet vräka ner. Skumt väder, minst sagt.


Hemma laddade vi för film, vilket innebar att jag fick ta en av mina förlängningssladdar och bära ner, koppla in dvd:n som visserligen redan är nere men inte når ända fram till det vanliga uttaget. Det blev Harry Potter 2, för mamma har redan sett ettan.


Två - tre timmar senare var vi färdiga och nu ska lilla mor sova och jag ska sitta uppe, för jag är inte ett dugg trött.


And guess what, imorgon har jag inga planer, igen. Dock mycket tid eftersom mamma ska ut och ätas på kvällen, inte med mig den här gången, så jag får se till att hitta någon ellet något, om jag inte vill spendera min sista lördag på fyra veckor som jag är ledig, ensam.


Något får jag komma på, nu ska jag fortsätta vid datorn, men inte här. see ya!

Av Sofia Ohlsson - 24 juli 2009 17:53

Idag gick jag upp hyffsat sent, gjorde varma mackor till frukost/lunch, duschade, sprang ner på stan där jag mötte mamma för att låna böcker på bibblan och handla lite.


Inne på biblioteket fanns det en gammal fotoutställning av en fotograf som var verksam under sena 1800-talet och de första decennierna på 1900-talet. Jag som är så intresserad av historia och älskar att kolla på gamla foton fastnade såklart och senare kom även mamma för att titta. Det var fina och intressanta foton från Sölvesborg och plötsligt brister mamma ut "Men kolla, är inte det vårt hus?" Vi tittar noggrant, det svartvita fotot är väldigt likt vårt hus, speciellt som det står att området låg mellan möllebackskolan och hellerströmsgatan, där vi bor. Utbyggnaden med hall och matrummet vet vi ju om att den byggdes först på 70-80 talet kanske.


Mamma la iallafall en lapp till föreningen som skötte det (i en liten låda där man kunde lämna uppgifter och synpunkter) att vi ville köpa en kopia av fotot.


Mer har inte hänt idag, inte som är värt att berätta om, vi hörs, Hejrå!

Ovido - Quiz & Flashcards