Alla inlägg den 21 juli 2009

Av Sofia Ohlsson - 21 juli 2009 14:51

Jag vill resa, resa överallt. När jag blir stor (större, äldre välj själv) så ska jag åka runt om i världen och besöka alla platser som finns. Jag har varit lite runt om i europa - Frankrike, Spanien, Italien, Mallorca, Irland, Kanarieöarna, sen har jag varit i Indien också. För varje gång jag reser får jag mersmak, dels för att åka tillbaka men också för att upptäcka alla nya platser jag inte besökt. Ena dagen vill jag besöka storstäder som Moskva, Sofia (såklart) eller New York. Andra dagen är det en lång sol och bad-semester till Thailand eller Indonesien som lockar.


Min mamma sa till mig "Men Sofia, du vill resa överallt, plugga länge, få en bra karriär och ha många barn, hur ska du hinna med allt?". Men det är ju de drömmar handlar om, att ha många, förverkliga de man hinner med och leva livet som man själv vill. Jag är säker på att jag kommer hinna med och lyckas med allt, bara jag vill, så kan jag också.


Nu har jag en resa till Rom inplanerad. Den 25 oktober åker jag och Cocco till Italien, fem dagar inklusive resedagarna och vi ska besöka alla sevärdheter den staden har att erbjuda. Så vem vet, nästa resa kanske bär av till Asien för en solsemester, eller Usa för shopping.


Jag längtar iallafall.

Av Sofia Ohlsson - 21 juli 2009 12:23

Tisdag, lunchtid, idag har jag hunnit med mer än jag normalt hunnit med före tolv de senaste veckorna.


Jag gick upp tjugo över nio ungefär, duschade och blåste håret, klädde på mig och läste lite. Klockan tio i elva ungefär tog jag och mamma med oss Zelda-skrutt i buren för att bege oss till kristianstads djursjukhus. Zelda skulle vaccineras, mot kattpest och allt sånt där. Det var en hemsk bilfärd, både dit och tillbaka, har nog aldrig varit med om ett djur som inte gillar att åka bil så som Zelda. Hon skrek hjärtskärande små skrik hela tiden och sträckte ut tassen genom gallret för att nå oss.


Nästa gång är det Tlidas tur men då går jag i skolan. Tilda med sin lilla tjocka mage som bara hänger, baby-fett är det. Tilda som nyss fyllt ett år och är större än två-år äldre Zelda.


Nu väntar slappe-dag och ikväll ska jag göra vegetariska lasagnen, längesedan nu. Usch vad hungrig jag är, får se till att få lite lunch i mig snart. Vi hörs Hajdeå


Skapa flashcards