Alla inlägg den 20 juli 2009

Av Sofia Ohlsson - 20 juli 2009 13:09

Aah, så tråkigt att bara sitta hemma, så tråkigt att bara klaga utan att göra något åt min situation. Så tråkigt att mamma inte är hemma.


Jag vill ha lunch, klockan är tio över ett och jag vill ha en macka med riktigt gott på, kyckling, eller kanske räkor. Och vad gör jag, jo jag sitter här vid min dator, slappar och drömmer mig bort. Måste ta tag i det där nu, livet.


Det är så att jag längtar efter att få börja jobba igen. Min första sommar på två år då jag är ledig längre än en vecka i streck. Jag har alltid jobbat, gillar att jobba, gillar att tjäna pengar, nu vill jag ut på banan igen, och vakta muséet som är mitt nästa jobb, ja så är det.


Mackan here i come, antar att jag får springa ner på stan och köpa min lunch. Hajj.

Av Sofia Ohlsson - 20 juli 2009 10:12

Usch vad trött jag är. Usch vilket tråkigt sommarlovsväder det är ute. Usch vad jag känner mig irriterad på själva faktumet att jag är vaken. Usch vilken USCH-morgon det här blev.


Jag har drömt lustiga drömmar, vaknat till och från, ställde först klockan på halv tio men när jag vaknade klockan nio stängde jag av den och tog en dryg timme till på mig att vakna.


Jag är sugen på frallor, nybakade och redan bredda från något café här i stan.


Jag har inga planer idag, förutom att titta på tv ikväll om vädret håller i sig.


Imorgon ska vi åka med Zelda till veterinäris, Zelda ska vaccineras igen, mott kattpest och sånt där. Hon är så go min lilla mise. Tilda ska också vaccineras, fast någon annan dag. På tal om Tilda så blev hon av med sista stora knutan igår. Skönt att hon slipper dessa stora hårsamlingar, jag har varit och klippt i henne päls flera gånger och igår gav det slutgiltigt resultat.


Nu ska jag nog gå ner och hälsa på min mamma, äta lite frukost.


Vi hörs senare.

Ovido - Quiz & Flashcards