Alla inlägg den 13 juli 2009

Av Sofia Ohlsson - 13 juli 2009 18:29

Härlig dag idag. De gråa molnen från i förmiddags har spruckit upp och bakom sig dolde de solen. Det blev så pass vackert att jag gick en runda på drygt fyrtiofem minuter och varm blev jag. En riktig powerwalk.


Mamma ha åkt med Eva till stranden för lite kvällsfika och Jacob är hemma nu. Planerna för kvällen är få, dock har jag och elin hunnit planera fika med mammorna och bio .. med oss själva på torsdag. Jag ringde och fixade en sak för fredag alldeles nyss och funderar på om jag ska läsa lite i en bok jag påbörjade igår. En deckare såklart, the way i like it.


Inte för att jag behöver läsa allt jag hittar nu. Det kommer en tid, tiden då jag ska jobba på muséet då böcker kommer vara ett värdefullt tidsfördriv.


Imorgon är det promenad med Helena som är planen och för övrigt ska jag bara ladda upp inför onsdag, torsdag, fredag då allt annat roligt kommer att hända. Lördag för att inte glömma, då jag ska träffa det lilla gänget. Vi som ska ha ett stort projekt ihop året som kommer, kul att vi trivs så bra ihop.


NEJ, nu måste jag ju ringa Cornybanane, min bästa kompis som jag ska resa till Rom med. Jag ska berätta för henne om en FANtastisk hemsida jag hittade med bra priser, på torsdag ska vi nämligen boka resan och i höst bär det av. Ännu en av mina planer som jag lever för.


nejhejhopp nu får jag sluta skriva om sånt jag redan berättat tjugofyra gånger.


Vi hörs senare, TV:n nästa!

Av Sofia Ohlsson - 13 juli 2009 10:49

Jag gick alltså upp för nitton minuter sedan. Efter att ha vaknat från och till sen klockan kvart i fem var jag utvilad nog att pallra mig upp. Huset är nästan tomt, förutom två små inlåsta katter varav den ena stackarn löper, en sovande storebror och en mamma som är på stan, tror jag.


Jag kom på i morse att jag verkligen gillar måndagar. Anledningen är ju nästan bara pinsam men ärligt talat så är tv bäst på måndagkvällar. Sexan it is med Simpsons, Family guy, 2½ Men, My name is Earl och Scrubs. Och eftersom jag är bättre på att ligga i min säng på kvällarna, tittandes på tv, för att hitta på något riktigt sommarlovsaktigt (inget fel med det) så är det itne så konstigt att måndagar har blivit min favvo-tv-Kväll.


För övrigt har jag inga planer idag, förutom att kolla på tv då. Ganska skönt må jag säga, men nu ska jag nog ändå kila ner för att se om det finns något att förtära.


Höres!

Skapa flashcards