Alla inlägg den 12 juli 2009

Av Sofia Ohlsson - 12 juli 2009 22:58

Denna vecka och nästa som kommer är jag ledig innan jobbet på muséet. Sommarlov kallas det och mina planer är få. Imorgon har jag absolut inget planerat. På tisdag ska jag nog gå en runda med Helena som frågade vilket jag tyckte var jätte trevligt! Jag kan behöva en rejäl promenad. Onsdag är det heldag med DK-tjejerna och sen inga planer varken torsdag eller Fredag.


Dock tänkte jag planera in en liten mys-kväll med mamma på fredag men det är bara en liten myskväll som ska planeras och så ska det funka för henne med. På lördag ska jag träffa mina underbara vänner från skolan. Vi har inte setts och hittat på någonting på hur länge som helst. Planerna är väl inte helt utredda men vi är ganska sugna på Hälleviksbadet så hoppas på bra väder helt enkelt.


Nu ska jag fortsätta här vid datorn innan det blir läggningsdags.


Ha det så bra så hörs vi, Nattinatt.

Av Sofia Ohlsson - 12 juli 2009 15:58

Ja där ser man vilken utflykt det kan bli. När mor coh dotter ger sig ut på vägarna. Jag körde såklart eftersom mamma trivs bra i passagerarsätet efter drygt 28 år som körkortsinnehavare. Och jag som nyss fått mitt trivs bra med att utvecklas som förare.


Vi körde först inom Mcdonalds för lunch. Vidare till Färlöv för att sätta fina blommor på morfars grav och därefter körde vi förbi mormor-och-morfars gamla hus som nu är sålt.  Vi begav oss därefter till Önnestad för att kolla på mammas farmor o farfars gravar, därefter vidare till Nävlinge där mammas mormor och morfar ligger. En liten gravrunda helt enkelt. Men det var rätt fridfullt och vackert att titta på kyrkogårdarna och av någon anledning tycker jag alltid att det är intressant att gå omkring där, speciellt att kolla på de äldre gravarna från 1800-talet.


Därefter begav vi oss på en liten körrunda till ett fik/inredingsbutik ute i skånska obygden som mamma en gång besökte för två år sedan. hon mindes det som mysigt och var dessutom sugen på en kopp kaffe. Efter drygt två mil fann vi det söta "Humlelyckan" som var ovanligt fint och stort för att ligga ute i ingenstans. Där fikade vi och ho köpte en ljuslykta och jag ett ljus som jag ska ha i min glaslykta som jag köpte förra veckan.


Nu är vi hemma och ikväll ska vi äta Kenyansk Kycklingfilé och nu ska jag rensa kattlådorna.  Sen ska jag nog spela the sims, kul va. Vi hörs!

Av Sofia Ohlsson - 12 juli 2009 11:10

God morgon rent ut sagt. Idag är nog den första söndagen på länge då min förhoppning om att ångesten inte ska komma, stark. Anledningen är att jag har sommarlov, min mamma har sommarlov, vi ska äta god mat ikväll, vi har chips och popcorn hemma och vi ska åka på en utflykt till orten mamma växte upp i, Färlöv. Det känns helt enkelt inte som en söndag, nej det är mer av en Lördagtvå.


Jag är ganska trött men ändå inte, skönt att sova ut litegrann och skönare att gå upp. Min bror har kommit in på sin civilingenjörutbildning i Lund och det är en positiv nyhet för familjen. Visserligen inte en jätteöverraskning, han är duktig min bror. Men man blir alltid glad och är det på rätt väg så hamnar jag också i Lund. Gör jag inte det får de bli Uppsala, det vill säga stad nummer två på min lista över ställen jag kan tänka mig att bo på.


Kisarna busar som aldrig förr och lilla Tildafnatte har gjort det till en vana att sova med mig. Kärlek to the people, eller till vår familj, från katterna.


Nu har jag absolut ingnenting att skriva om mer, som ni säkert märker. Så jag väljer att avsluta med ett par väl valda ord.


Vi hörs senare tjenixen!

Ovido - Quiz & Flashcards