Alla inlägg den 10 juli 2009

Av Sofia Ohlsson - 10 juli 2009 21:48

Trevlig dag det här blev, minst sagt. Jag tog tåget till Malmö tio i ett. Framme drygt halv tre redo för att småshoppa. Det blev fem svarta ljus och ett ceriserosa blockljus.


Klockan halv fem hade jag tid hos mamma och mina fötter fick sig en rejäl makeover. Fotbad, filning, slipning, målning. Ja allt möjligt, så nu är de rätt snygga för första gången på år.


Tåget hem, av i Kristianstad, köra bilen hem som stod där så fint. Nu är jag trött och borde mysa med min mamma som precis gått på två veckors sommarlov.

Av Sofia Ohlsson - 10 juli 2009 10:16

Goder morgon, eller glad förmiddag, eller tidig lunch, välj själva. Jag vaknade nyss, närmare bestämt för en halvtimme sedan. Nere i badrummet sminkade jag mig för första gången sen i söndags har jag för mig och sen plattade jag mitt hår.


Det där med smink har jag blivit dålig, eller kanske bra är rätt ord, på. Jag orkar inte sminka mig om jag bara ska gå hemma ner på stan eller vara med kompisar. Inte på sommaren. Jag kommer sminka mig när jag ska till skolan men det är för att jag vill det. För övrigt har jag nog varit som duktigast dagen då jag tog tåget ner till Malmö helt osminkad, det är ett framsteg för mig själv och ett steg mot ett självsäkrare jag. Iallafall har jag lärt mig att jag inte behöver ha smink för att känna mig säker.

Nog om det.


Klockan 12.52 ska jag ta tåget ner till Malmö. Där ska ljus och kanske en strapless BH inhandlas. Klockan halv fem ska jag på behandling, pedikyr, hos min mamma. Fotbad, filning, tånagelsmålning, ja lite allt möjligt skönt ska mina fötter få uppleva.


Därefter ska vi nog äta en liten bit mat och sen bär det av hem igen. Tillsammans, därefter har Mamma två veckors semester, precis vad jag har kvar innan jag börjar jobba.


Nu ska jag snart klä på mig något vettigt. Därefter ska jag äta lite lunch-aktigt och så småningom ska jag vandra ner mot tåget. Dock inte småningom som jag först trodde eftersom jag trodde klockan var en hel timme mer än den faktiskt är. Lite gos med katterna och lite tv-tittande har aldrig skadat. Ni hör mer när jag är tillbaka.


Ps. Love, jag är arton år gammal. Ds

Ovido - Quiz & Flashcards