Alla inlägg den 9 juli 2009

Av Sofia Ohlsson - 9 juli 2009 23:07

Jaha, nu var det kväll igen, och snart har ännu en vecka gått. Tur är att de två kommande är de trevligaste som börjar med Pardey på lördag. Mammas semester börjar måndag officiellt och sen redan nästa lördag ska jag träffa gänget. Vi fyra med Malin, jag, Elin och Kajsa. Vi ska ha mys och träffas för första gången på över en månad tillsammans!


För övrigt har jag hittat en Moraklocka på blocket som jag är helt kär i. Sorgligt, ellerhur? Jag kommer aldrig kunna köpa den för den finns inte i de södra regionerna av vårt land om man uttrycker sig så.


Imorgon ska jag småshoppa i Malmö, lite ljus till min kandelaber och ett blockljus till min ljusstake. Sen är det lyx på mammas salong, mina fötter ska slipas och bli snygga.


Nu väntar jag på att resten av familjen ska komma hem, därefter väntar sängen. Ännu en trevlig sommarlovsdag. Gudnatt.

Av Sofia Ohlsson - 9 juli 2009 18:46

Vilken dag detta blev, jag gick hem till Heidi och var där ungefär kvart i tolv. Stannade i närmare tre timmar innan jag begav mig ner på stan för att köpa pastsallad till kvällsmat. Orkar inte laga mat om dagarna så jag gör vad jag kan. Inne på Kristinas ringer Elin, förvånat svarar jag (hon jobbar ju) och lika förvånat hör jag henne säga orden som jag själv skrev till henne på msn för några månader sedan "Jag tänkte att du kanske ville åka en liten runda med mig?" Glad som en liten apa ropad ejag rakt ut "Skojjar du?" och alla kunder inklusive den trevliga kassörskan vänder sig om och tittar på mig. Sen kommer skrattet, och nästan litet gråt. För Elin tog sitt körkort idag och jag är en av hennes två vänner som vet vad glädjen för henne betyder lite extra.


Konstig mening där som jag avslutade med. Så kan det vara ibland.


I vilket fall som helst så åkte vi runt en massor, bland annat hem till Gördis och träffade Kajsa. Och en sak är så säker, Elin var mer än redo för sitt körkort idag. Hon kör säkert, lugnt och bra. Hon är inte den där nya-körkortstagaren som tror att hon är bäst på vägen, hon har förståelse för trafiken och ger sig ut i den med sunt förnnuft.


Ja, nog med lovord till Elin, nu ska jag titta på tv, slöa, slappa och mysa med kisarna.


Jag längtar efter imorgon och lördag, för nu ska vi ha roligt ihop igen! Stora gänget ska träffas med lite nytt och lite gammalt folk. Mer om det senare, tjoflöjt.

Av Sofia Ohlsson - 9 juli 2009 10:32

God morgon, eller god förmiddag i vissa fall. Jag har faktiskt varit vaken sen drygt nio och uppe sen lite innan tio. En dusch har hunnits med, jag har blåst mitt hår och nu sitter jag här med min ansiktsmask som också går att använda som ansiktstvätt. Den ska rengöra min hud som aldrig förr för jag behöver det nu, som aldrig förr. Den tog alltså slut i slutet på förrförra veckan. Men jag som åkte till Åhus för att jobba hade allt annat än tid att åka till apoteket. Speciellt som jag slutade jobba efter sex nästan varje dag.


Nu har jag alltså köpt en ny och mitt ansikte ska bli fräscht och rent igen. För övrigt ska jag platta håret, klä på mig, förmodligen låta bli att sminka mig och gå hem till Heidi. Där ska det fikas och snicksnackas och därefter bär det av hem, inom Kristinas där jag tänkte inhandla kvällens mat, pastsallad. Förutsatt att det finns någon och att den är god. Det får vi se!


Nu måste jag snart klä på mig, sen bär det av hem till Heidi, skönt att hitta på något nu när jag är ledig, Hejsvejs!



Ovido - Quiz & Flashcards