Alla inlägg den 7 juli 2009

Av Sofia Ohlsson - 7 juli 2009 21:39

Jäklar vilken dag detta blev. Mamma ringde och berättade att hon var påväg hem för hon hade en tid hos doktorn i Kristanstad. Orsaken är en fot som gör ont, troligtvis av en speta som vägrar komma ut och nu kunde de inte hitta den. Min stackars mamma haltar och går på penicillin. Som om det inte var nog har hon fått ta två sprutor idag, en mot stelkramp och en för bedövning av foten.


I vilket fall så slutade det som så att jag fick köra in för att hämta mamma i Kristianstad. Vi passade på att gå på Kristianstadspizzerian och äta en varsin mäktig och supergod pizza. Klockan var nio när vi var hemma och mamma jublade över att få vara hemma tidigt, stackars kvinna.


Stackars Tisse är fortfarande irriterad över sin päls, hon ligger bara ner och varje gång hon ställe rsig upp så går svansen fram och tillbaka på henne som om det är någon obehagligt. Jag som lätt blir orolig klarar inte av att se henne sådan. Det är jobbigt att se henne vara ledsen och att det är något som är obehagligt.


Nu ska jag försöka stänga av datorn och vädra lite mer på mitt rum, här är stekhett och jag kan bara inte sova ordenltigt på nätterna när datorn varit igång. Vi hörs imorgon då jag för övrigt inte har något inplanerat alls. Vi får väl se hur det artar sig.


Godnatt!

Av Sofia Ohlsson - 7 juli 2009 14:36

Dagen fortsätter, jag har solat en stund ute. Jag hatar att sola, fullkomligt hatar det. Jag försöker alltid, lägger mig ute i trädgården, det är varmt, tråkigt, jag svettas och när det känns som jag legat där i två timmar så går jag in för att checka brännan, klockan på väggen visar att jag bara varit ute en halvtimme och jag ger upp.


Så därför är jag nu grinig, ligger i min säng framför tv:n och somnar emellanåt. Jag väntar på att min bror ska handla korv nere på affären så jag kan äta för första gången idag. Jag väntar på att någon ska vilja hitta på något med mig nån dag eller kväll, eller väntar och väntar, jag ska fråga någon och planen är Kristianstadsdagarna. Vi får se hur det blir med det.


Höres!

Av Sofia Ohlsson - 7 juli 2009 10:05

Tisdagsmorgon. Återigen hemma i mitt kära hus och belönad med tre veckors -ingenting att göra.


Jag hade ställt min klockan på halv tio idag eftersom det är en perfekt balans mellan att få sova ut men ändå inte missa hela dagen. Jag vaknade nio och stängde av larmet, gick in till mammas svala rum och sov lite till, eller ja, vilade är nog rätt ord. Klockan var nog tjugo över nio när jag gav upp och gick ner. Där märkte jag att Bäse nummer två, Tilda alltså, var märkbart irriterad. Hennes svans gick fram och tillbaka och då och då slängde hon sig på sidan för att frenetiskt slicka på en stor hårknuta på hennes högra sida. Hon jamade och gick efter mig, tillslut fick jag klippa bort den. Nu är hon inte alls lika irriterad, stackars tusse det var en rejäl knuta hon fått ihop. Just nu busar båda katterna med varandra och den runda lilla humlan vi köpt till dem.


Jag ska blåsa mitt hår eftersom jag hann med en dusch innan. Därefter bär det av till stadsbiblioteket, Swedbank, Nordea och till sist ska jag mejla kommunen. Ja jag säger då det, ibland känns det som om jag är tio år äldre, och inte i en positiv mening.


Vi hörs senare! Hejdo.

Ovido - Quiz & Flashcards