Alla inlägg under juni 2009

Av Sofia Ohlsson - 18 juni 2009 10:57

Som vi säger här nere, Tååårsdag, riktigt drar ut på åå:et (o:et) och skippar gärna att uttala r:et. I vilket fall är jag uppe nu, sen en fyrtio minuter tilbaka för att vara korrekt. Jag har ätit frullebulle i form av flingor och mjölk, jag har plattat mitt hår och jg har klätt på mig halvvägs, nu fastnade jag i min vanliga internetrunda.


Det har alltså snart gått en hel vecka av mina två lediga och inte ett ord från Vojan om Åhus-jobbet. Jag blir tokig om han glömt mig, jag kan inte gå hemma en hel sommar, eller fram till sista veckan i juli, jag kan bara inte. Har man jobbat mycket de två senaste somrarna och jobbat över huvudtaget fem år i rad är det ganska frustrerande att gå hemma. Jag säger det, om jag inte lyckas skaffa mig en familj bli jag arbetsnarkoman.


Om tio minuter ska jag stänga av här för att gå ner till Alexandra via Gina, jag ska bli klippt och slingad och Gina ska ner och shitchatta med oss, så mysigt! Efter det ska jag köra till Valje och köpa midsommarmat, lax muuums. Därefter är planen att invänta bättre väder, det ser lovande ut när jag sneglar upp mot himlen genom mitt fönster, kanske ska jag motionera en runda idag också, eller så sitter jag vid datorn, eller en sväng ut i trädgården, eller ligger och läser i uterummet, Åh så många val jag har!


Nu måste jag nog klä på mig resten av kläderna innan jag går ner på stan, Ni lär höra av mig senare i eftermiddag.


Kram och Puss äppeltuss.

Av Sofia Ohlsson - 17 juni 2009 23:21

Då var snart den här dagen slut, trettionio minuter för att vara exakt, är det kvar av detta dygnet. Det har varit en trevlig dag med mycket som hunnits med och dessutom har jag tagit det lugnt också, bara tagit hand om mig själv liksom, sommarlov är lyx.


Imorgon väntas tidig klippning, iallafall tillräckligt tidig för att jag inte ska kunna sova så länge som de senaste dagarna, nej klockan är ställd på halv elva precis så jag hinner äta frukost och tvätta av mig innan jag ska ner till duktiga Alexandra.


Tyvärr har inte danspengarna kommit in på kontot ännu och jag får låna av mamma, det är fattiga tider just nu och jag som hatar att stå i skuld.


Nu blir det sängen alldeles strax, lite två på det och sen sover jag gott. Dessutom verkar midsommar lösa sig, så jag ser fram emot att få umgås med vänner. Godnattie!

..

Av Sofia Ohlsson - 17 juni 2009 13:12

Jag gick till slingan idag igen och sprang en runda. Idag var jag riktigt duktig och spranf hela rundan ut, stannade inte en enda gång. För att vara jg vill jag lova att det är bra gjort, sträckan är runt 1,5 km och jag har aldrig tidigare sprungit för att motionera, förutom de gångerna jag varit tvungen i skolan eller liknande. Nu hoppas jag att jag orkar springa såhär några gånger i veckan under lovet så jag kommer tillbaka till skolan lite mer fit for fight;)


Jag har hunnit duscha också och senare ska jag handla mat, läsa lite i det fina vädret och bara njuta av mitt lov. Det här är antagligen första sommaren på tre år som jag har ledigt de två första veckorna utan att jobba. Det är också första sommaren som mina jobb är koncentrerade på ett par veckor och inte utspridda över hela sommaren med max tre dagars ledighet i rad.


Vi hörs!

Av Sofia Ohlsson - 17 juni 2009 11:06

Onsdag morgon, vädret är strålande även idag. Jag vaknade ganska nyligen och njuter av att kunna sova ut men är samtidigt glad att det inte blir längre än till elva. Idag är det inga större planer på G, antagligen ska jag få i mig frukost om en liten stund och efter det planerar jag att motionera en runda, jag behöver det!


Tänkte laga spaghetti och köttfärssås också till lite lunch/middag i eftermiddag och om jag hinner sola hade det suttit fint.


Ungefär så ser mina sommarlovsplaner ut and i like it.


Imorgon ska jag klippas, slingas och bli lite fin inför midsommar, sen är det alltid så mysigt att träffa alexandra och snacka.


Nej ni, nu ska jag få i mig lite flingor och fil, så jag orkar med en runda på slingan, ush vad jag har dålig kondis och usch vad jag behöver gå ner ett par kilo, nu gör jag iallafall något åt det istället för att bara klaga - Alltid ett steg på vägen.


Vi höres senare hajj.

Av Sofia Ohlsson - 16 juni 2009 21:03

Dagen såg ut som jag sa, efter duschen så ringde Gina och bjöd mig hem till henne, på lunchfika så klart! Vi lunchfikar ofta hon och jag. Jag sprang faktiskt en runda på slingan också, för att komma igång lite, det gick inte bra, speciellt inte som att jag hatar att springa, men det gick runt och jag gick en liten bit och sprang sista igen.


Så, hem, in i duschen igen, denna gången slapp jag fixa håret och sen snabbt hem till Gina, på vägne köpte jag med mig vindruvor och jordgubbar! Pastasallad från Kristinas är lite av vår specialare och en massa solandes på soldäcket, små rundor med bilen och en bokning av klippning. Ja ungefär så såg dagen ut.


På kvällen var det dansuppvisning och nu sitter jag här hemma - lite uttråkad och småhungrig. Imorgon är det en lugn dag igen och jag har lovat mig själv att inte fråga runt en massa utan bara ta hand om mig själv och vänta på nästa chans att hitta på något, det behöver inte alltid vara jag som hör av mig (som idag när Gina ringde)


Vi höres, hejsvejs.

Av Sofia Ohlsson - 16 juni 2009 11:07

God morgon på denna vackra soliga tisdagsmorgon!


Det blev sent igår och jag låg i sängen först kvart i två(!!!) Tur att jag ändå vaknade så pass "tidigt" som klockan elva så dagen kan börja för mig. Jag ser utanför mitt fönster att solen skiner för fullt och blåsten verkar vara sådär lagom. Planerna för dagen ser ut som såhär; Nu in i duschen, håret behöver SÅ tvättas, sen äta frukost, därefter motion (Kanske låter konstigt att ta motionen efter duschen men jag behöver verkligen det. Därefter går jag hem och sedan tänkte jag gå ner till Gina för att sola med henne på hennes soldäck, så vi får väl hoppas att solen håller sig framme, ja i vilket fall ska jag hem och umgås med Ginis!


Ikväll är det avslutningshowen för Flow dance academy som Linn och Kristina ska vara med i. Då ska alla DK-tjejerna träffas och gå för att kolla.


Vi hörs senare, ha det fint!

Av Sofia Ohlsson - 15 juni 2009 21:50

Nu är jag hemma från Malmö, eller närmare bestämt för en halvtimme sedan var jag hemma. Jag åkte ner så jag var framme halv tre, därefter strosade jag runt i en ungefär timme, hann med att äta och sådär. Klockan fyra befann jag mig inne i Gildasalongen och min behandling påbörjades. Plock av fransar, färgning av frans och bryn. Peeling, ångmaskin, mask, ansiktsmassage, u name it. Allt fick jag och behndlingen som gick på en och en halvtimme genomfördes galant av min lilla mamma. Kalaset betalades också av min snälla mor som en liten present för .. Ja, någon anledning hittar man alltid, kanske för att jag är hennes bästa dotter.


Efter behandlingen gick jag runt en timme på stan tills mamma slutade, vi åt och därefter tog vi tåget hem. Som min mamma sa, Man vänjer sig lätt vid folkvimlet i Malmö och därför känns det alltid konstigt när man kommer hem till lilla sölvesborg och ser två människor på hela vägen hem.


När jag kom hem väntade ytterligare en present i form av svarta fjärilar som hängde som en girlang med svarta pärlor emellan. Jag har redan hängt upp dem på min vägg och presenten var från Eva, mammas bästa kompis sen 43 år tillbaka ungefär. Jag blev jätteförvånad och var tvungen att ringa och tacka och dessutom fråga vad jag gjort för att förtjäna en sådan överraskning. Det visade sig att hon ville ge mig lite uppskattning för att jag jobbat så hårt under året och dessutom ska jobba i sommar bland annat, hon tyckte att jag var duktig helt enkelt. Roligt med uppskattning, det förtjänar vi alla ibland.


Nu ikväll blir det sims-spelande och imorgon får jag sova ut länge och på kvällen är det dansshow att titta på.


Vi höres!

Av Sofia Ohlsson - 15 juni 2009 09:15

Måndagen, första dagen på lovet, första dagen på de två veckor jag ska få njuta av lov, sölvesborg, förhoppningsvis fint väder och en och annan vän. Därefter bär det av till Åhus för sommarjobb. Men mer om det när det är aktuellt.


Jag ska snart kila ner till läkaren, rutinbesök, inget ovanligt. Därefter följer en resa till Malmö och stora staden ska bland annat bjuda på ansiktsbehandling, eller just det, det är min mamma som bjuder, hon både utför och betalar för den. Som jag längtar! Igr berättade hon ungefär hur den en och en halvtimme långa behndlingen ska gå till och jag ska få ansiktsmassage, plocka bryn, färga bryn och fransar, ångbehandling, ja en massa saker var det helt enkelt.


Tyvärr är jag själv fattig som en lus annars hade jag shoppat när jag ändå var där nere. Men det kommer bli trevligt ändå.


Nu måste jg göra mig själv iordning lite mer, t.ex klä på mig vettiga kläder. Vi hörs nog ikväll ha det fint så länge tjingeling.

Ovido - Quiz & Flashcards