Alla inlägg under juni 2009

Av Sofia Ohlsson - 20 juni 2009 22:42

En sån dag, att en så slapp dag kan innehålla så mycket nytta och skit. Jag har gjort saker jag skulle få gjort samtidigt som jag gjort en massa tidsödslande saker då jag kunde gjort något vettigt. Men bryr jag mig? Nej, här är det sommarlov en vecka till och jag njuter i fulla drag.


På tal om sommarjobb, har fortfarande inte hört av Vojan, aningen nervig, men jag orkar inte, så ringer väl i veckan eller något, det måste ju lösa sig, har man sagt att man ska fixa ett jobb så gör man det.


Nu återgår jag till mitt tidsödslande skit, hoppas ni haft en bra dag, vi ses och hörs, Kram och gos, aprikos.

Av Sofia Ohlsson - 20 juni 2009 18:04

Jahajahapp, nu är återigen en dag till ända och vad har jag åstadkommit? Jo datorn har ju minst sagt gått varm men utöver det har jag både dammsugat huset åt mamma, handlat och slängt skräp på miljöstationen, pantat flaskor, skrivit ut cv till lilla mor och bara tagit det lugnt helt enkelt.


Men att dagen är till ända betyder ju inte att lördagen är slut. Jag skulle gärna gå en runda, men får se om jag ens orkar ge mig ut. Annars ska jag nog passa på att träffa min mamma eftersom vi ses alltmer sällan på veckorna så ska jag utnyttja helgerna.


Nu kilar jag ner, några timmar sedan jag åt också, mm, mat.


Hejsvej!

Av Sofia Ohlsson - 20 juni 2009 11:51

Nu är midsommar helt över, ganska skönt om ni frågar mig. Mest skönt för att alla är iväg på olika ställen och man känner krav att hitta på något, efter igår är jag nöjd, men ändå glad att ha det över.


Idag vaknade jag fram och tillbaka mellan olika skumma mardrömmar. Det var inga roliga drömmar alls och när klockan var tio i elva tyckte jag att jag inte ville återvända till drömmarna utan gick upp, sa till mamma som försovit sig och satte mig vid datorn i nu en timme.


Övriga planer för dagen är ganska obefintliga, the way i like it faktiskt. Ska äta lite lax från igår och OM.. OM jag orkar, motionera en runda. På vilket vis återstår att se, springa eller gå, det senare alternativet känns mer lockande.


NU ska jag iallafall dammsuga nedanvåningen från allt grus katterna släpar runt, allt hår de fäller och all annan skit som samlas på en vecka. Hoppas rensa lite tankar också, vi hörs säkert senare, ha det gott.

Av Sofia Ohlsson - 20 juni 2009 01:14

Nu är jag hemma igen från ett trevligt midsommarfirande, tillslut blev det väl en tio - tolv personer som dök upp och det var trevligt. Själv är och var jag fruktansvärt trött men det var kul att höra på alla andra.


Jag vet inte vad jag mer ska skriva, midsommar var bra, jag har ont i huvudet och imorgon har jag inga planer, alls. Det är bra för jag ska slappa så det inte finns.


Vi hörs när jag har något roligare att säga, Godenatte.

Av Sofia Ohlsson - 19 juni 2009 14:45

Det är fortfarande midsommar och några timmar sen förra inlägget har jag inte kommit så mycket längre än sist. Visst, jag har tvättat håret, spelat, tvättat sniktet och blåst håret torrt. Jag har strykt min klänning och torkat av det gamla nötta nagellacket. Men inte längre än så, jag ska sminka mig, klä mig fint, äta lax och potatis och så småningom vandra ner till Kalle.


Midsommar är för övrigt överskattat, en anledning till att festa helt enkelt, det är inte ens i mitten av sommaren, inte längre. Men jag ska inte klaga och vara negativ, lite tankar som dök upp.


Om jag skyndar att göra mig iordning nu så hinner jag gott och väl titta på lite tv innan jag ska skala potatis, jag värdesätter de små stunderna av att bara sitta ner och ta det lugnt.


Vi hörs.

Av Sofia Ohlsson - 19 juni 2009 11:06

Mysiga dag idag, fint väder och när jag vaknade hade jag två katter tätt intill mig, den ena låg med tassarna och huvudet på mig mage och den andra låg tätt intill. Det är kärlek det.


Jag kände att det blev lite väl sent att vakna upp runt tio i elva men är det sommarlov så är det. Andra planer finns väl inte, min motion får vänta till ja, senast söndag iallafall, det får inte bli en tvågångsgrej det där att jag var ute och sprang men idag är inte rätt tillfälle helt enkelt.


Ikväll får vi se hur allt blir men jag är ändå positiv, nu tänkte jag fortsätta värma upp här vid datorn och så småningom ska jag väl pallra mig ner till duschen, förutsatt att badrummet är ledigt då, det är ett problem i vår familj ofta, kampen m badrummet med duschen i.


Nu måste jag iallafall sluta för er som läste detta tråkiga inlägg all the way down. Bye hörs senare, antagligen ikväll, hejråå.

Av Sofia Ohlsson - 19 juni 2009 00:41

Men Godnatt eller? Vad gör jag uppe, idag, nu såhär sent och allt? Det kan man undra. Jag har suttit framför datorn och samtidigt kollar på tv:n med jämna mellanrum, imorgon (jag räknar ny dag först efter sömn) är det dags att fira midsommar och vi ska bland annat äta lax här hemma.


För tillfället är det danska 'Paradise hotel' på sexan och det är sådär sliskigt, dåkusåpa-jobbigt som tv bara är efter midnatt. Jag älskar det, normalt tar jag mig inte tid att kolla på sånna program men i brist på bättre saker och inte ett dugg sugen på att sov tycker jag det är riktigt underhållande. Alla intriger, allt tjatande ja, det är inte bra men underhållande, absolut.


Jag börjar dessutom riktigt känna hur BUS:en börjar verka på min kropp. brun utan sol, för er som undrar. Något jag börjat använda flitigt den senaste tiden när jag vill se liiiite fräschare ut och det varit tillfälle för det.


Men Godnatt eller, jag sa det för fem minuter sedan och säger det igen.


Godnatt.

Av Sofia Ohlsson - 18 juni 2009 18:13

Nu är jag hemma igen, en hel dag som blev trevligare än jag tidigare trodde. Jag blev först klippt och slingad och nu är jag ursnygg i håret igen! iallafall mycket fräschare färg, sådär blont som jag trivs bäst i och lite kortare och inte ett dugg slitet. Med en sån start på dagen kan det bara bli bättre coh när Elin frågade om vi skulle luncha ihop tackade jag ja direkt.


Vi träffades utanför körskolan där hon hade varit och pluggat och sen körde vi och köpte lax till imorgon, det är min mamma som hade önskat då hon är hemma sent ikväll. därefter körde vi hem laxen, gick ner på stan för att äta pastsallad på Kristinas och sitta och snacka om allt och inget. Därefter gick vi runt en massa, in på Interflora där jag hittade en vas jag ska köpa, snart.


En varsin kladdekaga på Kristinas och sen bar det av hemåt, men på vägen gick vi inom konsum och hämtade mitt paket. Ett rosa fint paket som innehöll en viss kandelaber som jag beställde förra veckan, otroligt vad snabbt det gick.


Jag bifogar bild på den och vi hörs senare, nu ska jag surfa runt och kanske spela lite, Hej!

Ovido - Quiz & Flashcards