Direktlänk till inlägg 26 juni 2009

Jaha

Av Sofia Ohlsson - 26 juni 2009 11:08

Så blev det med sista inlägget, för här kommer ett till, ett litet ett.


Jag rusade ner på stan för att växla lite pengar eftersom mamma lämnat två femhundra  - lappar och jag behövde en femtiolpp. Därefter rusade jag upp igen, packade ner det absolut sista och gick ner till tåget. Köpte mig en biljett, satte mig och väntade, ser att tåget är försenat, tar upp mobilen för att se om Jennifer skickat sms ännu O C H då inser jag att jag har en av tre batteristavar kvar på mobilen, ingen mobilladdare med mig och jag ska åka iväg tolv dagar. Då får jag lite halvångest. Kan inte bestämma mig, ska jag åka iväg, få låna en väckarklocka hos pappa och hoppas att ingen som vill något viktigt ringer på tolv dagar. För en likadan mobilladdare som jag behöver har dem inte, det vet jag. Ska jag gå hem? ta tåget nästa timme? biljetten räcker ju två timmar till, ska jag?


Ni förstår ju själva vad det blev, och eftersom tåget var försenat var det ett lättare beslut att ta. Så nu sitter jag här, kollade upp förseningen på skanetrafiken.se och det visade sig att den håller i även till nästa tåg, så jag lär ju vara på stranden tidigast runt två. Men det är väl rätt okej ändå, Jennifer måste ju ändå vara vaken och jag behöver min mobil so bad.


Resten av världen har idag vaknat upp till nyheten om MJ som jag somnade till, vilka reaktioner, det är lika stort som när Elvis dog, Ja.


Nu ska jag pussa på mina katter tills jag måste gå ner till tåget igen. Vi hörs, verkligen, och nästa gång hoppas jag att jag lyckats ta mig fram till Åhus.


Hej

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Ohlsson - 29 december 2011 17:31

Tänka sig vad snabbt det här året har gått, det är bara två ynka dagar kvar av 2011 och själv känner jag att jag är kvar i 2009/2010 någonstans. Vad har hänt i år egentligen? Jag inledde året med att fylla 20, gå juristprogrammets andra termin, vara ...

Av Sofia Ohlsson - 28 december 2011 19:50

... i ett och samma inlägg! Tokiga dagar.. Igår åkte då jag, mamma och Eva till Köpenhamn för en heldag tillsammans. Mamma fick ju i julklapp av mig, tanken var att vi skulle åka till helsingör men hon valde att lägga till lite pengar själv och åka t...

Av Sofia Ohlsson - 26 december 2011 11:53

Hej svejs annandagsfejs! Idag är jag hemma ensam fast så mycket hemma ska jag nog inte vara. Jag sov lite för länge idag och visst hade jag mått bra av att läsa lite socialförsäkringsrätt istället för allt annat som jag ska göra men så gav jag mig sj...

Av Sofia Ohlsson - 24 december 2011 22:30

Här blir visst ett litet inlägg i alla fall. Jodå, julafton lider mot sitt slut och jag ska snart sova men tänkte passa på att skriva ner lite om hur min dag har varit. Självklart har jag haft världens bästa julafton i år igen, det bästa är ändå att ...

Av Sofia Ohlsson - 23 december 2011 09:09

Tjolahopp, det är så skönt att vara hemma och nära en dator, nu kan jag blogga hur mycket jag vill, eller i alla fall mer än en gång i månaden. Det var en väldigt mysig dag i Karlskrona igår, jag och mamma fikade, gick på stan och hade det sådär mor-...

Ovido - Quiz & Flashcards