Alla inlägg den 23 juni 2009

Av Sofia Ohlsson - 23 juni 2009 22:05

Nu är det kväll igen och det har inte löst sig så bra med imorgon som jag hoppats på. Antagligen får jag ta buss och tåg till Åhus, vilket innebär att halva dagen kommer gå åt. Ingen som jag frågat har kunnat följa med och jag känner hur min sista vecka i sölvesborg börjar rinna ut i sanden utan att jag fått åka till stranden, sola, bada eller något sådant. Nu väntar tre veckors jobb och jag får bara hoppas att jag är ledig några dagar så mina vänner kan komma och hälsa på. Stora förhoppningar på Elin och gänget (Kajsa, Malin) för de vet jag vill komma ner.


Nu är det alltså informationsmöte imorgon, utifrån det får jag se imorgon så hoppas jag på stranden på torsdag, börjar jag jobba på lördag åker jag nog redan på fredag. Och visst ska det bli trevligt att få träffa pappa några veckor men jag hoppas att det blir mycket jobb så den tillfälliga flytten är värd det.


Nu måste jag nog gå från datorn för värmen is killing me.


Hej tjolahopp vi hörs imorgon!



Av Sofia Ohlsson - 23 juni 2009 13:06

Nu har jag och Svante gått en längre runda runt slottet och tillbaka. Vädret är inte bara underbart, det är en ren skam att sitta inne som jag gör, men på soldäcket är det så fruktansvärt farmt och det är ju bara två timmar tills vi ska fika, alla dansledare.


Imorgon ska jag som sagt till Åhus men ingen verkar vilja följa med, och de som vill kan inte för stackars elin är sjuk och cocco jobbar till två. Kanske om cocco vill så kör vi ner lite senare men då blir det inte mycket sol och bad heller. Vi får se hur det slutar helt enkelt.


Jag skriver väl för att jag har tråkigt egentligen, så därför har jag inget vettigt att skriva om. Jag bara hoppas att någon annan no-lifer kunde logga in på msn eller komma och hälsa på mig och Svante, annars får jag väl sova en liten stund innan Gina kommer, vi hörs sen ikväll!

Av Sofia Ohlsson - 23 juni 2009 10:58

Idag vaknade jag runt halv tio i min mammas säng. Jag gick in dit och la mig runt sju-tiden för att det är så otroligt varmt på mitt rum. Jag har ju morgonsolen och den brukar värma upp rummet runt fem på morgonen och vid sju tiden strålar den rakt in på mig när jag ligger i min säng. Mammas rum är tvärs över ovanvåningen så hon har kvällssol istället.


Jag gick upp för att duscha och platta håret och äta en liten frukost. Därefter stack jag ner till Gina där jag nu är hundvakt åt lilla Svante medan hon jobbar och klockan tre ska alla dansledare träffas på ritz för att fika och planera hösten.


Annars är mina planer som tidigare, obefintliga. Ikväll vet jag inte alls vad jag ska göra, för att inte tala om hur jag ska göra på Onsdag. Alternativ ett är att jag och några kompisar kör ner till Åhus, badar och solar fram till klockan sex då jag ska på informationsmöte om jobbet. Därefter kör vi hem igen och jag får vara i sölvesborg fram tills jag börjar jobba. Alternativ två är att jag tar tåget in till kristianstad, därefter bussen ner till Åhus, och sen går jag till Bistron och väntar på att klockan ska bli sex så jag kan gå på mötet, efter det tar jag busen till kristianstad och tåget till Sölvesborg. Ni förstår kanske att alternativ två inte bara känns omständigare och mer tidsödslande utan inte särskilt lockande att vara ensam ytterligare en dag.


Allting hänger på att någon kompis kan följa med och sådär. Jo men då var det väl dags att gå igen och fortsätta hundvaktandet. Vi hörs senare!

Ovido - Quiz & Flashcards