Alla inlägg den 18 juni 2009

Av Sofia Ohlsson - 18 juni 2009 18:13

Nu är jag hemma igen, en hel dag som blev trevligare än jag tidigare trodde. Jag blev först klippt och slingad och nu är jag ursnygg i håret igen! iallafall mycket fräschare färg, sådär blont som jag trivs bäst i och lite kortare och inte ett dugg slitet. Med en sån start på dagen kan det bara bli bättre coh när Elin frågade om vi skulle luncha ihop tackade jag ja direkt.


Vi träffades utanför körskolan där hon hade varit och pluggat och sen körde vi och köpte lax till imorgon, det är min mamma som hade önskat då hon är hemma sent ikväll. därefter körde vi hem laxen, gick ner på stan för att äta pastsallad på Kristinas och sitta och snacka om allt och inget. Därefter gick vi runt en massa, in på Interflora där jag hittade en vas jag ska köpa, snart.


En varsin kladdekaga på Kristinas och sen bar det av hemåt, men på vägen gick vi inom konsum och hämtade mitt paket. Ett rosa fint paket som innehöll en viss kandelaber som jag beställde förra veckan, otroligt vad snabbt det gick.


Jag bifogar bild på den och vi hörs senare, nu ska jag surfa runt och kanske spela lite, Hej!

Av Sofia Ohlsson - 18 juni 2009 10:57

Som vi säger här nere, Tååårsdag, riktigt drar ut på åå:et (o:et) och skippar gärna att uttala r:et. I vilket fall är jag uppe nu, sen en fyrtio minuter tilbaka för att vara korrekt. Jag har ätit frullebulle i form av flingor och mjölk, jag har plattat mitt hår och jg har klätt på mig halvvägs, nu fastnade jag i min vanliga internetrunda.


Det har alltså snart gått en hel vecka av mina två lediga och inte ett ord från Vojan om Åhus-jobbet. Jag blir tokig om han glömt mig, jag kan inte gå hemma en hel sommar, eller fram till sista veckan i juli, jag kan bara inte. Har man jobbat mycket de två senaste somrarna och jobbat över huvudtaget fem år i rad är det ganska frustrerande att gå hemma. Jag säger det, om jag inte lyckas skaffa mig en familj bli jag arbetsnarkoman.


Om tio minuter ska jag stänga av här för att gå ner till Alexandra via Gina, jag ska bli klippt och slingad och Gina ska ner och shitchatta med oss, så mysigt! Efter det ska jag köra till Valje och köpa midsommarmat, lax muuums. Därefter är planen att invänta bättre väder, det ser lovande ut när jag sneglar upp mot himlen genom mitt fönster, kanske ska jag motionera en runda idag också, eller så sitter jag vid datorn, eller en sväng ut i trädgården, eller ligger och läser i uterummet, Åh så många val jag har!


Nu måste jag nog klä på mig resten av kläderna innan jag går ner på stan, Ni lär höra av mig senare i eftermiddag.


Kram och Puss äppeltuss.

Ovido - Quiz & Flashcards