Alla inlägg den 14 juni 2009

Av Sofia Ohlsson - 14 juni 2009 17:57

Nu är jag hemma från förberdelserna på balen. Det var väldigt trevligt och jag, sacko och kalle började med bordsplaceringen. Det var fem bord med 24 personer och ett bord med 27 stycken. Det tog närmare en timme och därefter skulle vi prata med fotograferna. Alla var så vackra när de kom, fantastiskt fina klänningar, håruppsättningar och kostymer. Man blev nästan rörd och jag fick en kram av Sofia som var bland de vackraste!


Nu ikväll är det Spaghetti Carbonara som gäller, jag lagar! En hel del datorspelande står också på listan.


Imorgon ska jag som sagt till Malmö, jag tar tåget vid ett och klockan fyra ska jag på ansiktsbehandling på Gildaskolan. Därefter ska jag vänta en timme på mor min och sen ska vi äta och åka hem. Lyxig första dan på sommarlovet, jag håller fast vid att det är sommarlov första riktiga veckodagen som man är ledig, alltså imorgon. På tisdag är det dansuppvisning - jag ska titta inte delta. Onsdag och torsdag har inget planerat att bjuda på än så länge men jag hoppas på fika, solning och umgänge med mina vänner.


Midsommar ser ut att bli 1) Hemma med mamma och traditionsenlig mat 2) Hos Kalle på någon slags fest. Vi får väl se vad det blir, det beror på om Kalle har något och sådär.


Nej nu ska jag sluta hörrni, The sims here i come.

Av Sofia Ohlsson - 14 juni 2009 11:09

Nu är jag uppe och pigg, lite iallafall. Ska snart kila in i duschen, sminka mig, klä mig fint, ja allt som förväntas av en som ska åka och assistera på en bal. Hoppas bara jag slipper stanna så länge, vet inte vad som förväntas av mig som fotografansvarig riktigt. Kalle och Sacko har ju placeringsansvaret och kommer åka hem när Arvid (Kalles bror) anlänt till balen alltså med hans skjuts dit. Så jag hoppas jag också kan följa med då.


För övrigt har jag inga planer för dagen, det blir mycket datorspelande men med dagens väder kanske jag kan motionera lite, typ gå eller springa en runda, allt beror på när jag är hemma från balen.


Nu får jag nog ta en duch om jag vill våga visa mig på Bäckaskog. Imorgon bär det av till Malmö, mer om det senare, ha det gott:)

Ovido - Quiz & Flashcards