Alla inlägg den 13 juni 2009

Av Sofia Ohlsson - 13 juni 2009 21:25

Eva kom hit för några timmar sedan och bjöd på tårta, det var mumsmums, men med tanke på pizzan och godiset jag åt strax innan så är min magont inte så konstig. Det var ett tag sedan jag fick ont i magen nu, nån vecka sen iallafall. Jag får ofta samma känsla, ofta efter att jag ätit, men jag ser inget speciellt mönster ändå.


NU sitter jag med dålig hållning framför datorn och det brukar inte kännas så mycket om jag hukar lite.


Nu tänkte jag spela The Sims 3, som jag självklart blivit helt lost på, min sim sparar till ett nytt kök, om ni undrar..

Av Sofia Ohlsson - 13 juni 2009 16:44

Nu har jag dammsugit nedavåningen åt mamma och rensat kattlådorna. Visst hon fick säga till mig flera gånger men nu är det gjort och hela min kropp är slö, imorgon är det bal som jag inte vill gå på. JAG ska ju inte på balen i klänning, då hade det känts mer motiverat kanske. Nej jag ska vara assistent som blivande ordförande tillsammans med två andra tvåor som är med i balkommiten.


Den främsta anledningen till att jag inte vill åka dit är att jag inte ens vet hur jag ska ta mig till Bäckaskogs slott, jag hatar att inte ha koll på läget. Men det får lösa sig på något sätt och detta är den sista ansträngningen innan vi blir treor (efter ett välförtjänt sommarlov så klart).


Kanske ska jag vila en stund ikväll, eller vänta ut en timme och kolla på simpsons och family guy, utan tvekan mitt tips att få tiden att gå.


Nu youtubar jag iallafall en massa vackra låtar och drömmer om vårt projekt som ska påbörjas i augusti, Vi höres!

Av Sofia Ohlsson - 13 juni 2009 15:48

Idag gick jag upp oförskämt tidigt, inte bara för en lördag utan för första dagen på sommarlovet. Klockan kvart i nio släpade jag mig upp, ner för att platta håret, inget smink sånt orkar vi inte med på sommaren - hjälpa mamma lite och sen körde jag till Kristianstad, inte ensam förstås, mamma bredvid och första stoppet blev ett litet boktryckeri. Där ska mammas specialarbete bindas in med fint papper så det blir riktigt snyggt.


Därefter träffade vi Gunilla och det blev frukost på Wahlquists conditori, fantastiskt god baguette med räkröra och ägg, brödet var underbart och frukosten blev riktigt lyxig med en hallonsoda till.


Därefter gicks det en runda på stan, jag sprang bort till H&M där Gina och Martin var och bidrog bland annat till att Gina hittade en ursnygg jeanstunika;)


Vi begav oss ut till min lilla mormor, jag och mamma, en bukett blommor på 82-årsdagen som egentligen var i torsdags och lite prat därefter körde jag hem igen.


Nu har jag spelat Sims, ätit lite och slappat, ikväll blir det Pizza från Edgars, mys med mamma och kanske en liten träff med Gina, det beror på, ska ju upp tidigt imorgon också, OCH på måndag, hur står jag ut?

Av Sofia Ohlsson - 13 juni 2009 15:48

Idag gick jag upp oförskämt tidigt, inte bara för en lördag utan för första dagen på sommarlovet. Klockan kvart i nio släpade jag mig upp, ner för att platta håret, inget smink sånt orkar vi inte med på sommaren - hjälpa mamma lite och sen körde jag till Kristianstad, inte ensam förstås, mamma bredvid och första stoppet blev ett litet boktryckeri. Där ska mammas specialarbete bindas in med fint papper så det blir riktigt snyggt.


Därefter träffade vi Gunilla och det blev frukost på Wahlquists conditori, fantastiskt god baguette med räkröra och ägg, brödet var underbart och frukosten blev riktigt lyxig med en hallonsoda till.


Därefter gicks det en runda på stan, jag sprang bort till H&M där Gina och Martin var och bidrog bland annat till att Gina hittade en ursnygg jeanstunika;)


Vi begav oss ut till min lilla mormor, jag och mamma, en bukett blommor på 82-årsdagen som egentligen var i torsdags och lite prat därefter körde jag hem igen.


Nu har jag spelat Sims, ätit lite och slappat, ikväll blir det Pizza från Edgars, mys med mamma och kanske en liten träff med Gina, det beror på, ska ju upp tidigt imorgon också, OCH på måndag, hur står jag ut?

Ovido - Quiz & Flashcards