Alla inlägg den 9 juni 2009

Av Sofia Ohlsson - 9 juni 2009 21:18

Nu är kvällen här, eftersom mamma har miniexamen, eller hade det idag så kom hon redan med åtta-tåget. Och eftersom Jacob av någon anledning vart nere på stationen och hämtat bilen fick jag åka och hämta mamma i regnet.


Nu har jag sutti i snart en timme och fixat hennes specialarbete. Det är ett arbete om spa-trender och med 1,5 radavstånd blev det 20 sidor långt(!!!) Jag har hjälpt henne med bilder, textstorlek och stil samt en massa annat så det är redo att skrivas ut nu, min dator är den enda med skrivare förstår ni.


Imorgon ska jag upp tidigt för skola och sånt shit, jag hoppas för allt i världen att det inte regnar så här mycket under karnevalen - bara en timmes uppehåll, är det för mycket begärt? SMHI är kanske inte kända för att stämma jättebra men imorgon hoppas jag på prognosen som säger kyligt men uppehåll.


Nu ska jag göra klart detta arbetet så jag kan få lägga mig i sängen och förbereda mig för morgondagen.


Godnatt.

Av Sofia Ohlsson - 9 juni 2009 14:21

Tänk hur mycket jag skrev i det förra inlägget utan att berätta något om karnevalen! Imorgon är det den årliga furulundsskarnevalen klockan 16.30 - 17.30 avgår den och vi går igenom hela stan så var ni än är, stanna och ta en titt.


Det är många bra ämnen, lokala, aktuella och mer eller mindre lokala och aktuella.


I vilket fall som helst så ska min klass ha jätteroligt, jag också så klart, VI ska ha kul, oavsett om vi vinenr eller inte, jag misstänker att vi inte lyckas så bra som förra året eftersom förberdelserna känns lite svårare än sist. Men kul är en sak vi ska ha, jag laddar upp bilder imorgon!

Av Sofia Ohlsson - 9 juni 2009 12:36

Idag är det tisdag, ja det visste ni säkert redan, men inte vilken tisdag som helst, det är den 9 juni. Ja, vad är då så speciellt med den 9 juni? det kan man ju undra.


Idag var det kämpigt att gå upp, klockan tio över sju stod mitt alarm på, men eftersom jag lever i framtiden och min mobil går tio minuter för snabbt så skulle jag upp sju - med verklighetens tid räknad. Jag snoozade iallafall lite, alltså jag ställde fram klockan till 20 över - d.v.s tio över i verkligheten, hänger ni med? Jag snoozar aldrig, dock händer det att jag flyttar fram alarmet om klockan inte hunnit ringa, jag hatar nämligen att vakna till alarmet, det förstör min dag litegrann.


Iallafall, jag gick upp, det var jobbigt och jag kämpade verkligen, tänkte på den onödiga mattelektionen, ni vet jag har redan fått mitt VG i matte b och kan inte göra något för att varken höja eller sänka mig. Men jag gick dit, liksom fem andra i klassen, de andra tog sig en sovmorgon, mycket dålig stil, hade jag vetat att så många stannade hemma hade jag nästan gjort det själv, men jag har för dåligt samvete för det.


I vilket fall, mattelekar i en timme följdes av en halvtimmes hål, på de min sista pinaolektion med krille, vi satt och snackade hela lektionen ungefär, trevlig k(r)ille det där!


Sedan geografi där vi fick tillbaka svenskan om upplysningen(?) Jag tror att våra lärare delar arbetsrum i geo och sve så därför passade hon på att dela ut dem, betygsatta och allt - sista uppgiften för terminen.


Vi slutade och jag och Becca i klassen tog ett snabbt beslut. Vi ville inte sitta kvar i tåv timmar och vänta på gemu när det bara var vi två ändå kvar och eftersom lille martin - religionsläraren, kom redan på geografin för att hämta in böckerna så vi SLAPP religionen så fick vi detta långa hål, herregud, hänger ni med? Inget har hänt den här dagen och ändå skriver jag snart sönder era ögon.


I vilket fall, planerna var att gå hem till fina gina (Jag gillar att rimma på namn det är inget fjäsk på gång) och fika, snacka och bara va, men hon smsade att ons - tors passade henne bättre eftersom hon skulle iväg idag, och vad gör jag då? plötsligt är jag helt ledig hela kvällen och dagen, inga planer, ingenting, vad ska jag ta mig till? Det får nog bli att jag går ner på Kopparsträdets, köper med mig sallad och lite mumsmums hem så jag får min fika iallafall.


Vi höres och seses Tjingetjing.

Ovido - Quiz & Flashcards