Alla inlägg den 7 juni 2009

Av Sofia Ohlsson - 7 juni 2009 18:13

Detta är söndagen med litet s, inget särskilt har hänt men ändå känns det som om jag hunnit med att göra vad jag vill.


Jag har lagat mat och då någon gång när lasagnen var halvfärdig insåg jag vikten av att faktiskt gå och rösta idag. Jag har velat fram och tillbaka, ska jag eller ska jag inte rösta? det är mitt första val som jag får rösta i och efter många om och men bestämde jag mig. Dels för att jag är intresserad av politik och bryr mig om vårt lands framtid men till en stor del handlade dte om att jag gjorde mitt för att se till att Sverigedemokraterna inte tar plats i EU. SD är ett farligt parti med främlignsfientliga åsikter och jag anser att de inte platsar i ett parlament där jämställdhet och integrationspolitik är viktiga frågor.


Ja jag har alltid intresserat mig för samhällskunskap, nu har jag röstat i mitt första val, trevligt:)


När jag kom hem hade mamma förberett en efterrätt med hallon och glass, och nu ligger jag bara och njuter av livet. Ha det gott, vi hörs.

Av Sofia Ohlsson - 7 juni 2009 12:45

.. Får jag nog säga, gick upp för en halvtimme sedan, så det är inte riktigt så illa som det låter. Jag har rensat diskmaskinen och ätit två bananer och nu känns det lite som om energin börjar komma tillbaka till mig.

Idag är slappedag nummer ett, men jag har lovat mamma att hjälpa henne med lite saker. Jag ska bland annat laga maten som är vegetarisk lasagne, det var riktigt länge sedan jag gjorde det nu, mumma kard-e-mumma på det. Jag längtar till nästa vecka eftersom det är allt roligt som händer på en och samma gång, som att gå till skolan utan en massa krav - bättre blir det inte, speciellt inte när man trivs så bra i sin klass som jag gör.


Nu ska jag invänta mammas mejl och hjälpa henne med en översättning, sen blir det nog family guy på det.


Vi hörs senare, hajdåe.

Av Sofia Ohlsson - 7 juni 2009 02:39

Jag är hemma nu, hemma från rocken, hemma från Norje. Fick skjuts av Linda som också jobbar för DK och bodde här i närheten så det innebär att jag slapp bussen och fick umgås med elin och linda som jobbade sista nattpasset.


Nu när jag kom hem låg två små överraskningar i form av Tilda och Zelda i min säng. De små bäsarna låg och sov och nu bäddar jag ner mig med dem, de får dock inte sova så mycket för jag ska pussa tills de tröttnar.


Godnatt.

Ovido - Quiz & Flashcards