Alla inlägg under maj 2009

Av Sofia Ohlsson - 3 maj 2009 22:59

Godnatt, snart. Inte riktigt ännu, men snart ska jag gå och lägga mig. Därefter väntar ytterligare en hel vecka, man börja bli trött på det men jag antar att det bara är att stå ut, för 26 skoldagar kvar typ är inte mycket att klaga över. Dock orkar jag inte gå till dansen imorgon, dansa orkar jag, och jag orkar träffa alla där, men GÅ till dansen, det är inte jobbigt rent fysisiskt, det tar bara sån jääkla tid. Börja gå senast fem i halv sex, gå från dansen runt tio i sju och inom affären för att handla¨, upp till huset och sen är jag hemma halv åtta, och DÅ ska jag laga mat!


Kan ni förstå detta? det som låter som ett litet problem, vardagsbekymmer, gör mig så trött. Sen att jag inte vill köra den korta biten, jag behöver motionen, men tiden hade jag sluppit...


Nu sitter jag här och har en musikhistorielektion som väntar, om bara 10 timmar ska jag sitta och vänta på min trevliga lektion.


Så godnatt, snaart.

.

Av Sofia Ohlsson - 3 maj 2009 18:39

En riktigt tråkig söndag, kan vi alla behöva då och då. Jag har läst, läst och läst.. Det har varit bra för det finns inget så avslappnande som att läsa. Tyvärr har tröttheten suttit i heeela kvällen, det är följden av att jag sov för länge och ikväll har jag säkert problem med att sova som jag ska.


Imorgon och på tisdag är det dans i vanlig ordning, det är näst sista gången inför showen vilket känns konstigt, för i normala fall hade vi varit framme vid showveckan och nu sitter man här och har två hela veckor att hitta på något på. Mina är redan fyllda av prov, danmarksresa, nationella prov, fester, prov, inlämningar och prov. Kanske är det bra med tanke på omständigheterna, att vår show ligger så sent.


Dessutom har jag spanat in en del tavlor på interflora som skulle passa så bra med spegeln, hel-renovering av rummet here i come.


Nej nu ska jag fortsätta med min bok och drömma mig bort till dagar då jag har mindre att göra.

Av Sofia Ohlsson - 3 maj 2009 15:52

Goddag, idag har mitt bloggande inte ens varit hälften så aggressivt som det normalt brukar vara en söndag som denna. Jag gick upp så sent som halv tolv idag och har dessutom hunnit med en tupplur, ju mer man sover desto tröttare blir man. Jag har klippt halva gräsmattan och min bror andra halvan, nu är det finare i trädgården, bara poolen som skall städas upp och fyllas.


Jag satte mig precis och skrev lite på det muntliga om Irland, min grupp ska berätta lite om U2 - bloody sunday och IRA, om ni inte är så pålästa om ämnet bloody sunday tipsar jag er att läsa in er lite. Det är en fruktansvärd händelse och jag kan knappt fatta att det har hänt så sent som på 70-talet. Jag ska berätta lite om utredningarna som hållts efteråt och sen ska jag berätta om hur tre av offrena kallblodigt mördades.


Nu funderar jag på att gå en runda för här händer ändå ingenting, alls.

Av Sofia Ohlsson - 2 maj 2009 22:06

Hahaha, Världens roligaste Gina ringde precis, hon hade läst om min händelselösa kväll här på bloggen, hon ville jag skulle komma ut till Alexandra där de har grillparty. Hade dte inte vart för att jag precis gjorde mig iordning för att sova hade jag lätt åkt ut haha, hon är för rolig.


Nu ska jag iallafall kila i säng för attans vad jag är trött och mår illa.


Nattinatt.

Av Sofia Ohlsson - 2 maj 2009 19:45

Ja men hallå, nu har jag tryckt i mig lasagn, två portioner, mår illa, att jag aldrig lär mig. Jag är den där två-portionaren, gärna två stora. Den första för att jag behöver det, den andra för att jag vill ha mer - det var så gott.


kväll ska jag se Dream Girls, den går på fyran och jag har aldrig sett den förut, mycket bra musik och bra skådespelare lockar. Före tänkte jag dock pallra mig ner till affären, planerar köpa med mig något gott att smaska på under filmvisningen. Mamma ska antagligen plugga och det blir nog läggdags tidigt.


Jag vill helst inte tänka på morgondagen men planerna ser iallafall ut som så att jag ska förbereda muntliga i engelska.. Vi ska prata om bloody sunday och jag har inte börjat riktigt. Annars njuter jag av att jag är färdig med danserna och skolan är ganska lugn, kanske till och med tar mig ut för att gå en runda, allt kan hända, vi väntar spända;)


Nej nu måste jag nog skynda mig ner på affären, ha det bra.

Av Sofia Ohlsson - 2 maj 2009 16:26

Nu har jag hunnit slänga skräp på miljöstationen från gårdagens städning av uterummet. Jag har handlat mat till ikväll och jag har läst lite ute i solen, gjorde ett försök till att sola benen men med min hy är det lönlöst att få färg på dem. Iallafall om jag inte sitter längre än fyra timmar, men den tiden och det tålamodet...


Nu tänkte jag iallafall fortsätta mitt läsande här inne, inte för att boken är den bästa jag läst men jag älskar att läsa och det är allt mer sällan jag får tid till att göra det. Att jag läst de bästa böckerna som finns gör dte ju inte heller mycket lättare.


Hoppas ni får en bra kväll, jag ska laga veggo-lasagnen så det blir nog bra.

Av Sofia Ohlsson - 2 maj 2009 13:43

Nere på stan köpte jag spegeln jag längtat efter nu i över en vecka. Hittade även lite prylar på Interflora och även inne i samma affär som spegeln som jag tänkte köpa framöver. Oj vad jag längtar tills jag flyttar hemifrån.

Av Sofia Ohlsson - 2 maj 2009 10:28

Åh nu är det äntligen lördag, och idag fick jag sova ut länge. Om tio minuter ska jag kila ner till duschen och göra mig iordning. Sen ska jag och mamma förhoppningsvis ut på stan och handla lite grejjer, eller jag ska handla om jag har tur. Ikväll har jag heller inget skoj att hitta på men familjen är nog hemma så det är bra ändå.


Uppdateringar och kanske bilder kommer om mitt besök på stan, ha det fint.

Ovido - Quiz & Flashcards