Alla inlägg den 26 maj 2009

Av Sofia Ohlsson - 26 maj 2009 22:15

Men usch vilken hemsk dag detta varit. Jag har sagt det förr, jag säger det igen, halsont är det värsta som finns. Huvudet kan jag stå ut med, feber funkar men halsont finns det inget som funkar mot. Jag har iallafall bäddat om min säng och har förhoppningar om att friskna till i natt, då bordet det hjälpa att inte ha nerfebrade gamla lakan som man ligger i.


Mamma kommer hem om en timme och jag bara längtar efter sällskap, dock har jag planerat att sova snart så vi får se hur det blir med det.


Jag som älskar att vara i skolan när proven är gjorda och måstena avklarade och så blir jag sjuk. Nej imorgon ska jag få umgås med de kära vännerna jag har och so on.


Nu ska jag äta en passionsfrukt, stänga av datorn och vänta på mammis.


Natti.

...

Av Sofia Ohlsson - 26 maj 2009 19:37

Ja, dagen har fortsatt som innan. Halsen är fortfarande hatad, febern har nog gått ner och jag har lyckats få i mig tre varma mackor med ost och lite smågodis.


Jag vet om att man ska dricka mycket, gärna vatten, men det är jobbigare när halsen är som den är och jag har inte riktigt orkat. Jag har iallafall duschat och tänkte byta sängkläder innan jag somnar ikväll så får vi hålla tummarna för imorgon.


För övrigt är jag grymt sugen på en hamburgertallrik, innan mådde jag illa men nu hade det varit såå gott med friterade pommes och lite sånt, men mor min kommer hem först om tre och en halv timme. Min storebror som tidigare själv sa sig må illa åkte ut till sin kompis på landet och min pappa, ja vi har nog inte pratats vid på en vecka.


Anyways, imorgon gäller det, håll alla tummarna för mitt välmående.

Av Sofia Ohlsson - 26 maj 2009 13:08

Idag är jag hemma från skolan, min hals is killing me softly och min kropp är varm som en bastu. Jag hatar att vara sjuk, bara avskyr det. Jag har inte tid, råd eller lust att ligga hemma nu. Så imorgon är det inte mycket som stoppar mig från att gå till skolan.


Katterna har sovit hos mig hela dagen, legat tätt intill och gosat. Min bror gav mig välkomnandet att be mig köra ner elva ikväll och hämta mamma på stationen. Jag sa nej, jag är sjuk, orkar inte. Då skällde han på mig och sa att han hade svårt att tro att jag var så sjuk att jag inte orkar köra ner ikväll. Ja, det är bra att ha någon som säger åt en vad man orkar och inte, nu vill han inte ner till affären och handla till mig heller. jag blir frustrerad.


Nu måste jag lägga mig i sängen igen, jag hatar min hals, hatarhatar. det river och rapsar och jag vill bara .. AH.


Vi hörs hej.

Ovido - Quiz & Flashcards