Alla inlägg den 21 maj 2009

Av Sofia Ohlsson - 21 maj 2009 23:28

Jag är hemma från genrep, ja jag var hemma för över en timme sedan men ni vet hur det är, duschen, mat, förberedelser och allt. Genrepet gick iallafall bra, showen är lång denna gången, eller lite längre än vanligt kanske. Många pausnummer och många danser, många glada elever, och framförallt en fantatsisk ledargrupp lovar att bjuda alla er med biljett på en oförglömlig show.


Dagen har varit mycket lång och imorgon är jag först ut till frisör Alexandra som stylar ledarna vilket innebär att jag måste gå upp lite efter nio. Och därifrån drar dagen igång helt enkelt. Jag har en del som ska fixas här hemma också, mat ska ordnas och de sista kläderna ska packas ner. Klockan två träffas alla vi som är färdiga i aulan för att smycka scenen, finputsa foajén och förbereda oss mentalt inför premiären.


Det som skulle fullända min torsdagskväll nu är att få ligga i sängen och kolla på tv, bara slötitta, som om jag hade all tid i världen. Det är en värdefull sysselsättning, speciellt i sånna här stresstider.

Om det vara slutade blixtra och åska.


Vi hörs hörrni, borsta tänderna står på tur och sen får vi hoppas att vädret är på min sida.


GODNATT

Av Sofia Ohlsson - 21 maj 2009 09:18

Godmorgon godmorgon då var jag uppe, tidigare än jag vill egentligen men jag kunde faktiskt inte sova längre. Om en dryg timme kommer Cornelia och hennes mormor och hämtar upp mig, vi ska handla, baka och öva på ledardansen. Ja, jag och Cornelia ska öva på ledardansen, men bakandet ska nog Barbro hjälpa till med, i vilket fall ska hon stå för köket, fantastiskt snällt.


Nu bakar inte vi mitt i showveckan för att vi bara tycker att det är SÅ roligt att baka, nej det handlar om fikan till showerna så det skall göras.


Ikväll är det genrep för övrigt och vi ska köra alla danser och pausnummer från start till slut.


Nu måste jag fixa mig lite innan det bär av till Valje, mycket som ska fixas idag och vi hörs antagligen tidigast klockan elva ikväll. Så trevlig Kristihimmelfärdsdag, trevlig ledighet. Hejhej

Ovido - Quiz & Flashcards