Alla inlägg den 16 maj 2009

Av Sofia Ohlsson - 16 maj 2009 20:21

Godiset är inhandlat, Maten är lagad och uppäten, soffan står och hägrar, nu är det snart Eurovision hemma hos oss!

Av Sofia Ohlsson - 16 maj 2009 14:47

Ja, då är man hemma från gårdagens firande,  eller jag kom ju hem någon gång runt tolv visserligen men jag har varit så upptagen att det först är nu som bloggen kom upp i huvudet.


Vi hade jättetrevligt igår och det var en perfekt blandning av människor med både gamla vänner och nya människor. Vi spelade kubb, sjöng singstar och gick en liten spökrunda. Efteråt sov jag över hos Elin och ja, sen körde jag hem. Nu idag har jag hunnit förhöra mamma på 49 instudeirngsfrågor och dessutom skrivit mitt egna religionsarbete. När man sitter en lördag såhär borde det kännas lite sorgligt, men ska jag vara ärlig mår jag ganska bra över att ha det nästan helt färdigt och jag kan aldrig koncentrera mig ens hälften så här mycket en vardagskväll.


Jag har varit och köpt lite namnsdagsfika också, jag hade nämligen namnsdag igår och eftersom bror min och jag är födda samma dag (men inte samma år) så firar vi alltid våra namnsdagar med en liten fika och någon liten present, mest för att vi ska ha en egen dag. I present ska jag få Scrubs säsong  1, trevligt!


Ikväll är det final i Eurovision Song Contest och det är ganska trevlig underhållning må jag säga. Även om det inte kommer gå väl för Sverige så är det roligt att se och lyssna lite.


Vi hörs kanske senare och några bilder fårn kubbet kommer garanterat, Håll ut! Hejsvejs.

Ovido - Quiz & Flashcards