Alla inlägg den 8 maj 2009

Av Sofia Ohlsson - 8 maj 2009 15:41

Nu är det fredag-eftermiddag och även denna veckan har gått så otroligt snabbt. Jag kan inte fatta det, ena dagen sitter man på musikhistorian, beklagar sig över att det är måndag igen och andra dagen sitter man hemma och ska åka till Danmark dagen efter. Vi pratade om det i skolan idag, hur vi satt i musiksalen den 18 december när vi fick reda på att vi skulle till danmark, hur långt borta Maj kändes. Jag har iallafall packat, jag har planerat och jag ska träffa Cornelia om en kvart ungefär när hon kommer hit och vi ska se Horton som hon har köpt. Ikväll blir det tidigt och jag börjar fundera över om jag ska duscha ikväll istället, mycket hade underlättats kan jag lova.


Jag funderar på vad jag ska dricka ikväll, det ska vi nämligen betala själva och efter litet missförstånd här hemma finns det inga pengar. Det får lösa sig på något vis iallafall.


Usch vad jag bloggar mycket förresten, ni kommer inte höra av mig varken imorgon eller söndag så förhoppningsvis är det okej att jag bloggat typ fem gånger idag.


Vi hörs kanske senare annars får ni ha en lika bra helg som jag ska ha!

Av Sofia Ohlsson - 8 maj 2009 11:39

ÅH Nu är provet färdigt, jag är såå glad att sitta hemma och känna att allt detta är över. Jag ska njuta av resten av min fredag till fullo. Vi slutade alltså drygt kvart i elva, jag gick ner till banken och växlade till mig 300 danska, 429,5:- svenska kronor kostade uuh..


Nu ska jag skriva packlista, sen ska jag packa. Jag måste handla lite också, matsäck och sånt. Efter det tänkte jag höra med Cornelia om hon fortfarande är intresserad av att se film med mig innan vi ska äta på  Salvatores ikväll. Jag längtar efter salvatores så himla mycket, jag älskar mat, ja det gör jag, god mat, god och vällagad mat. Sen det goda sällskapet är som grädden på moset. Haha, ni får inte tro att detta bara handlar om maten. Det är alltid lika underbart att träffa gänget från Danskompaniet.


Upp och iväg, mot köket och packlistan!

Av Sofia Ohlsson - 8 maj 2009 07:25

Nationellt Prov i engelska b idag. Är det något jag avskyr, så är det känslan inför ett prov, pulsen slår snabbare, ångesten kommer krypande och mina händer darrar lite lätt. Jo det är sant, jag har fruktansvärt dåliga nerver och oroar mig alldeles för mycket. Det är inget man kan göra något åt bara sådär, genom att säga "Men sluta oroa dig" "Vad har du att vara rädd för?" och så vidare, för det är så jag är.


Då kan ni ju tänka er känslan inför ett nationellt prov, och idag i engelska, den delen jag har svårast för om jag minns rätt, listening och hearing är de delarna som är jobbigast, de där "endast ett alternativ är rätt"-delarna. Speciellt listening, och att vi ska vara i den ekande aulan känns ju inte roligare.


Men nu ska jag ta mig till skola, och om fyrtiofem minuter ska jag börja skriva det där jäkla provet och om fyra timmar drygt är det över och jag slutar för dagen. Sedan blir det packning och planering för hela slanten.


Ha det bra, wish me luck.

Ovido - Quiz & Flashcards