Alla inlägg den 7 maj 2009

Av Sofia Ohlsson - 7 maj 2009 22:50

Fikat

Kelat med katterna

Duschat

Smörjt in med B(run) U(tan) S(ol)


Godnatt!


Av Sofia Ohlsson - 7 maj 2009 19:43

Jag har precis varit och handlat och när jag gick hem fårn K-marknad så gick jag en liten omväg. Ner mot stationen, hamnen och ut förbi slottet. Jag tänkte gå lite plats för fikan som jag köpte och jag som går i snabb takt var hemma efter en halvtimme ungefär, det är väl ändå okej? Nu kan jag väl sätta mig framför tv:n med lite dammsugare och chokladbollar utan dåligt samvete? Ja, är svaret på båda dessa frågorna.


Pappa ringde precis, eller snarare, han hade ringt tre gånger på en halvtimme när jag var iväg och jag blev såklart lite orolig, iallafall när han inte svarade, när hans fru inte svarade och när ingen svarade när jag ringde hem till honom. Nu ringde han upp igen och det visade sig att han var utelåst och nyckeln jag trodde jag fick av honon i påskas skulle han ha tillbaka. Han hade haft Lottas dotters nyckel under tiden hon reste i  Asien nu i början av året det var därför han inte upptäckte att han inte hade nyckel förrän nu. Så nu kör han hem hit för att ta tillbaka sin nyckel och han hinner inte stanna för han måste snabbt tillbaka igen.


Det är lite synd men eftersom jag träffade honom för bara en och en halv vecka sedan så är det väl okej. Även om sällskap alltid är trevligt.


http://www.childhood.org" target="_blank" >http://www.uppdragbarn.se/wp-content/uploads/235x145_swedish.gif" border="0"> 


 

Här är dagens goda gärning, för varje inlägg där man länkar till denna sidan skänker vattenfall 20 kronor till .. Ja gå in och läs själva, gör samma sak.


Nej hörni, om jag skulle dra mig mot Tv:n Ha det bra!

Av Sofia Ohlsson - 7 maj 2009 18:13

Usch vad mycket klockan blev nu, jag tänkte ju gå ner och handla lite till ikväll. Jag åt iallafall lite mat för två timmar sedan, resterna från igår och nu är jag inte sugen på varm mat. Men jag vill gärna göra lite mat som mamma kan ta med sig imorgon så något blir det nog ändå! Kanske köper jag någon kaka med till ikväll, det är ju både Medium och hockey!


Ja, nu får jag nog skynda mig innan regnet öser ner igen!


Av Sofia Ohlsson - 7 maj 2009 15:45

Jag vet inte vad jag tycker om torsdagar, ena dagen tycke rjag att de är okej, andra dagen avskyr jag dem. Men jag håller mig nog till att de är bra för jag misstänker att det handlar om vårt engelska nationella prov imorgon som gör att denna dagen är så jobbig. Det går liksom inte riktigt att slappna av när man vet att man ska sitta i aulan flera timmar imorgon för att skriva en massa engelska.


Usch ja, för övrigt är allt jättebra, imorgon är det trivselkväll med Danskompaniet, styrelse och ledargrupp ska äta på salvatores och jag längtar så himla mycket.


Lördag är danmark och sen drar skolan igång igen. På tisdag är det nationellt prov i matte B och jag blir jättesur om jag får G i betyg bara för att jag får G på det provet, för jag har haft VG på alla andra prov. Men min lärare har förklarat att vi kan få G i betyg om vi får ett dåligt G på provet. Så är det.


Ha det bra anyways, hejdå.

Ovido - Quiz & Flashcards