Alla inlägg den 6 maj 2009

Av Sofia Ohlsson - 6 maj 2009 21:06

Cocco kom hem hit idag, klockan tjugo i sex knackade hon på och mdan jag lagade lite mat tittad ehon på, pratade oh klappade mina katter. Missuppfatta mig inte för det är nog det bästa sättet att umgås med någon, jag får sällskap, jag får mat och jag får sköta maten själv så jag slipper ha någon annan som är och pillar och inte riktigt vet vad man ska göra. (Nu menar jag rent allmänt cocco, inte du!)


Jag har märkt att jag gillar bäst när jag får styra, när jag får göra saker själv.

Maten var jättegod, en av favoriterna, kyckling i en jättegod sås på mjölk, grädde, mango chutney, sambal oelek, curry och vitlök. Ris till det är supergott!


Nu sitter jag här och mitt kvälls-sällskap räddade mig från en helt ensam kväll som jag säkert hade spenderat sovandes annars. Nu är det "bara" två timmar tills mamma är hemma.


Läste precis i Lindas blogg att hon verkade ha skaffat sig ett liv eftersom hon skriver så sällan... Själv bloggar jag fem gånger om dagen .. Ni förstår min poäng?


Hejdå:) Nu ska jag fortsätta här vid datorn och sen ska jag sova, sent antagligen!

ÅH

Av Sofia Ohlsson - 6 maj 2009 13:24

Nu är solen framme också, bara litegrann och det är fortfarande stora vita moln på himlen, en del grå också. Men nu är det snart dags för möte, sen ska jag handla mat, vad blir det idag? Vad tycker ni?


Jag har hunnit med religionen, iallafall de fem första frågorna, nu påbörjas de fem resterande, nej. Inte nu, om en vecka kanske, när jag orkar iallafall.


Jag har inte hunnit med valberedningen, men jag ska iallafall skriva ihop mejlet så fort som möjligt så är det bara att hitta vilka som ska få det.


Nej nu kilar jag igen, höres!

Av Sofia Ohlsson - 6 maj 2009 11:22

Jaha, nu var jag hemma, för tre timmar  sedan började min skoldag och efter att ha lyssnat på enbart projektredovisningar med en rast däremellan är jag nu på mitt rum igen. Vilken skön dag, den behövs såhär mitt i allt. Jag ska sätta igång med valberedningens arbete och skicka lite mejl. Därefter tänkte jag handla och äta lite lunch och klockan två ska jag tillbaks till skolan för möte med profilutskottet, där får jag fika och sen  vidare för att träffa Cornelia, så länge det inte regnar.. Vi ska ju äta på glassbåten och om det regnar är jag inte sugen.


Molnen drar sig iallafall bortåt på himlen och solen skymtar lite.


Usch nej, om jag skulle ta tag i allt. Vi hörs!

Skapa flashcards