Alla inlägg den 4 maj 2009

Av Sofia Ohlsson - 4 maj 2009 21:10

Åh vad jag älskar detta program, att se barn leta upp sina föräldrar, deras förväntan, alla tårar. Det är så underbart, jag behöver själv släppa ut lite känslor så det är perfekt att gråta till Spårlöst.


Imorgon börjar jag tydligen först klockan 09.45, det är ju rätt skönt iallafall. Vad som är mindre skönt är faktumet att vi bara har en mattelektion innan Nationella provet nästa tisdag, detta betyder att jag har en fyrtiominuters lektion på mig att komma ifatt och lära mig tillräckligt mycket för att nå VG på provet, för det SKA jag ha i slutbetyg.


Ja, det är bara lite tankar som rör sig hos mig just nu.

Av Sofia Ohlsson - 4 maj 2009 19:20

Jag är precis hemma efter dansen, vi dansar nog världens roligaste och snyggaste jazz-koreografi. jag önskar att ni alla kunde se den för den är så genialisk och snyggt gjord och jag hoppas tina förstår hur otroligt bra den är!


Min bror sitter och spelar något spel på sitt rum som låter i hela huset, men det gör inget för innan idga gräddade han pannkakor till mig:D


Nu ska jag äta frukt och om mindre än två timmar är det spårlöst, hoppas det är en riktigt fin historia och att alla gråter!


Hej så länge!

Av Sofia Ohlsson - 4 maj 2009 14:39

Idag var det skola i vanlig ordning och därefter gick jag hem för att finna ett brev som berättar att jag fått jobb på kommunen 27 Juli till 14 Augusti. Jobbet var på Muséet/Konsthallen och det låter lite lugnare än Trendies kök måste jag säga. Det skulle innebära att jag jobbar på serveringen i Åhus 27 Juni typ till 19 Juli (Inte varje dag såklart) och sen komma hem en vecka för att börja jobba sen de tre sista veckorna innan jag börjar skolan. Jag tror att jag kommer ta det för jag kommer kunna tjäna rätt bra pengar på båda jobben tillsammans och det är alltid trevligt med miljöombyte.


Jag tänker iallafall vänta veckan ut ifall Ica skulle höra av sig annars så får det blir de två ovanstående jobben. Skönt att det löst sig litegrann iallafall, nu slipper jag oroa mig allt för mycket.


Nu tänker jag gå ner och handla mat, det får bli pasta med tomatsås för min egen del jag är verkligen jättehungrig!


Vi hörs senare, hejsvejs.

Ovido - Quiz & Flashcards