Alla inlägg under april 2009

Av Sofia Ohlsson - 8 april 2009 19:22

Jag är så ledsen. Jag vil ha långt hår, inte övedrivet långt, men längre än nu. Jag vill att det iallafall ska sträcka sig ner en lite bit över axlarna. Men nu är det, på grund av ekonomiska orsaker, fyra månader sedan jag klippte mig, FYRA, kan ni fatta? Nästa gång får hon väl raka skallen eller något.. Så slitet kan jag tänka mig att det är. Nej, kanske inte riktigt så illa, men jag önskar jag kunde låta det växa, att de gjorde det och att jag slapp klippa flera centimeter nästa gång.


Och, nej, jag vill inte ha löshår.


Vet ni vad, jag tänker ta ett beslut. Snart ska jag vinna lite pengar, 25 000 hade räckt. DÅ skulle jag leva gott.

Av Sofia Ohlsson - 8 april 2009 15:02

Okej, här är alltså gårdagens fynd, vad tycks?


Jag har haft problem med att få klänningen rättvänd på bilden så om den är sned här får ni vänta på huvudet!

Av Sofia Ohlsson - 8 april 2009 13:21

Idag är en jobbig dag, en dag i väntans tecken. Jag väntar på morgondagen då det ska grillas, pratas, skrattas och skålas. Jag väntar på att pappa ska komma hem så vi kan bestämma kvällsmat, jag vill SÅ ha kyckling i påskmustsås. Eller Thailändsk fläskfilé (Men jag misstänker att det blir något som redan finns hemma, T R Å K) Jag tror att jag blivit lite bortskämd.. av mig själv eftersom jag kan bestämma mat varje dag, ta det jag är sugen på och orkar göra.. Det är ganska lyxigt, att inte behöva anpassa sig efter andras önskemål alltid.


Just nu längtar jag lite hem också, mest för att jag drömde inatt, om min familj och om mina katter. Jag drömde om Svea, att hon levde, sen gjorde hon det inte. Jag älskar Svea och saknar henne varje dag, hon var och är den finaste katten och det går inte att uttrycka i en blogg hur mycket hon betytt för vår familj.


Och därför längtar jag också något enormt efter mina små tisar Tissetatt och Zeldafnatt, som jag burkar kalla dem. Smeknamnen klingar lite som Bill och Bull, Helan och Halvan, Quasimodo och Gollum.Det är också ungefär så jag ser de, mina små kissekatter.


Ja, jag ska ta foto på min klänning som jag köpte igår också, den är wunderbar, riktigt somrig, och dessutom satt den snyggt på mig, inte alltfr ofta jag kan skryta med något sådant, men den satt snyggt!


Okej hörrni, långt inlägg, ha det fint, I'll be back.

Av Sofia Ohlsson - 7 april 2009 21:07

Okej hörni, idag har vart en riktigt rolig dag, shopping, fedemat, och en massa körande. Jag köpte alltså en klänning på ICHI, en lilarutig axelbandslös med en kort lite veckad kjol, jättesöt och jag kände starkt att, Nej, jag kan inte leva utan den här klänningen. Ett par trosor på Rea inne på Topshop blev det också, mest för att det är roligt att handla två saker när man åker därifrån. Hemfärden blev dessutom riktigt rolig, mycket skratt, hög musik och dissningar, man måste känna Jennifer för att förstå hennes dissningar, långt ifrån elaka, men väldigt roliga.


Nu var planen att vi skulle åka till Videocanter, hyra film och köpa godis, men då får vi inte låna bilen, nehej? för att vi ska ta en promenad? ursäkta men bad excuse, vi som är så fit... nu är det WAR. Vi tänker låna bilen, ni förstår inte hur långt det är till Videocenter!!!

Av Sofia Ohlsson - 7 april 2009 19:07

Idag körde jag och Jennifer ner till Nova Lund, min första långa runda, kul var det. Vi åt på Donkan, shoppade loss (trots att planen bara var en liten utflykt från början) och skrattade, ja vi hade riktigt trevligt helt enkelt.


Jag återkommer med bilder på klänningen och trosorna jag köpte, hoppas ni har det bra, det har jag.

Av Sofia Ohlsson - 6 april 2009 15:24

Okej, så här är den, jag tänkte använda den som klänning på någon fest t.ex, vad tror ni? Jag gillar färgen och till ett par pumps och lite silversmycken kan det bli snyggt tror jag.


Tilda undrar om Pumpsen hon valde ut passar bra, färgglatt och så, hon är glad för svar:)

Av Sofia Ohlsson - 6 april 2009 14:38

Jag och pappa tog bussen in till Kristianstad, där väntade en paxad tunika på mig inne på BikBok. Jag gick in, provade, bestämde mig och köpte, helt underbart, trots att jag inte riktigt har råd kanske, men det kändes bra.
Därefter skyndade jag mig hem med tåget, nu har jag kramat mina katter a lot och ikväll är det möte.


Dock har jag inte kunnat bestämma mig om hur jag ska göra när jag ska tillbaka till pappa, åka tillbaka redan ikväll, eller ta tåget imorgon och sen bussen till Åhus.. Eller ska jag åka dit på onsdag, eller vad hur, när?


Usch ja, i vilket fall, ska fota tunikan och lägga in snart, to be continued;)

Av Sofia Ohlsson - 6 april 2009 12:08

Lovets första måndag (av två stycken) vaknade jag, ganska slut, runt halv elva. igår kom jennifer hem, eller jag åkte och hämtade henne, så vi hade mycket att ta igen. Det var trevligt. Det slutade med en Photoshoot med egebyggd hemmastudio, hon var modellen och jag bakom kameran, inte för att vi är några proffs, men roligt var det och många fina bilder fick vi... Så någon gång runt halv tre skulle jag tro at jag somnade, skönt, nu börjar det märkas att jag har lov;)


I vilket fall så ska jag och pappa in till kristianstad snart, sen, någon gång, åker jag hem till Sölvan, möte ikväll på Dk och sen vet jag inte hur jag gör med Tisdagen. Hade varit kul att stanna hemma för dagen och träffa kompisar, men pappa tyckte jag kunde komma tillbaka redan på tisdagen, inte onsdagen som jag planerat. Så vi får väl se hur det artar sig, och vi hörs lite senare, hejsvejs!

Skapa flashcards