Alla inlägg den 26 april 2009

Av Sofia Ohlsson - 26 april 2009 17:08

SÅ var jag hemma igen, jippihurra. Det var trevligt med en liten utflykt och hemvägen gick bättre än ditvägen, femman gick i varje gång så jag körde till och med i femman på femtio-vägarna. Jag antar att jag hade så mycket att tänka på när jag körde dit att minsta lilla grej blev jobbig, vår bil är rätt okej ändå.


Efter senaste blogginlägget så åkte jag och pappa ner till Vojan. Han var mycket trevlig och jag skrev upp min uppgifter på ett pappet. Han var så snäll så han sa att det var säkert att jag skulle få jobb hos dem i sommar men om jag fick någon annan stans närmare hemma skulle jag ta det för jobbet hos honom var bara i arton dagar. Dock är det arton intensiva dagar så jag kommer ju att få en bra lön på det. Därför känns det bra just nu.


På vägen hem köpte jag lite godis inne på Videocenter, deras gottis är godast. Filidutter AAH Mumma. Ja ni ska se min påse, en ren nostalgitripp om man bor i sölvesborg där de slutat med alla gamla klassiker.


Ha det bra detta blev en härlig söndag trots allt:)

Av Sofia Ohlsson - 26 april 2009 15:18

Ja dte blev pappa, jag körde hit för en timme sedan ungefär, trevligt trodde jag. Har än så länge hunnit utbyta några få ord med min far, tittat på tv och suttit lite i solen. De rensar i trädgården här och stugan är iskall rent ut sagt. Jag kör nog hem igen om en timme, först ska vi ner till Vojan, mannen som eventuellt kunde fixa sommarjobb till mig, jag vill inte, det vet ni. Klart vill jag ha jobb, men inte här. Tiden får utvisa hur det slutar.


Jag är på dåligt humör och jag vet inte helt varför. Bilen är dum, det gick inte att lägga i femman flera gånger och istället hoppade den i trean. Dessutom glömde jag sätta i proppen efter att jag tankat så jag fick köpa en ny på statoil. Det som gjorde mig arg var mest att jag glömde, jag tycker inte om när jag glömmer saker, vill ha kontroll på vad som händer och vad jag gör.


Vi får hoppas på en bättre hemresa, femman ska i om det så ska se med våld. Kanske skriver jag när ja kommit hem. Hej

Av Sofia Ohlsson - 26 april 2009 12:30

Jaa, sen sist jag skrev har jag tittat på tv, läst lite och ätit två tunnbröd. Kul. Jag tänkte köra hem till pappa, men just nu är jag bara rädd att blinkerserna ska sluta fungera någonstans på vägen. Som ni vet har vi ju haft lite problem med dem, dock har de fungerat nu i några veckor utan uppehåll. Så jag vet inte alls, kanske skulle köra hem och träffa pappa, äta en glass eller något, det hade varit trevligt.


Ja vi får väl se, ha det bra iallafall, vi hörs av senare!

Av Sofia Ohlsson - 26 april 2009 10:00

Ja då var det söndag, och jag är uppe klockan tio. Jag vill så gärna hitta på något roligt, för en gångs skulle. Det här är ju min första söndag på terminen då jag slipper koreografera. Jag slipper plugga bortsett från att jag planerade att läsa lite engelska för att komma in i språket inför tisdagens nationella prov. Jag behövde inte sova länge eftersom det blev tidigt igårkväll. Men finns det någon som vill göra något? nej, finns det någon som vill träffas och hitta på nåt kul? Nej, så det blir väl att jag får sitta här, titta på tv, handla åt mamma kanske. Bada katten om inte Jacob kan offra sig.


Jag önskar verkligen att detta kunde bli en trevlig söndag, för att bryta trenden. Jag har hatat söndagar så länge jag kan minnas, just av anledningen att man aldrig hittar på något, aldrig gör sig besväret att duscha, sminka sig och klä på sig något fint.


Usch vad tråkigt det är med söndagar!

Skapa flashcards