Alla inlägg den 24 april 2009

Av Sofia Ohlsson - 24 april 2009 19:38

Efter storstädningen gick jag ner till K-marknad för att panta lite flaskor och köpa choklad till ikväll, mums. Mamma kommer hem med subway-macka om en och en halv timme och imorgon ska vi sjunga en massa. Svarta kläder ska det vara, vad har jag som är svart? inte för mycket och absolut inte för mycket fina saker. Så vi får väl se hur det slutar.


Hejrå

Av Sofia Ohlsson - 24 april 2009 17:55

.. på G. Jag städar och städar, ska bara rista lite mattor och lägga dem på plats, har nyss dammsugat hela nedanvåningen, legat på knä och noggrant rengjort varenda lilla vrå. Jag har plockat ur diskmaskinen men lyckligtsvis hann brorsan komma hem innan jag stoppade in den smutsiga disken så det hjälpte han till med. Jag ska städa undan allt som ligger och skräpar, dammsuga trappan och sen är jag nog färdig. Tanken är att underlätta för min lilla mamma så hon kan plugga på dagen och njuta av min konsert på kvällen till fullo utan att känna att hon inte hunnit med vad hon behövde eftersom städandet tog sån tid.


Usch ja, nu får jag på det igen, höres!

Av Sofia Ohlsson - 24 april 2009 15:44

Idag är det sista dagen på skolveckan, nej, jag räknar inte morgondagen som en skoldag, det ska bli trevligt! Jag har hunnit lämna ifrån mig två svenskarbeten dessutom, så nu slipper jag tänka på det. Novellen och projektrapporten skickades iväg i en väldans fart, nästa gång vi ses har ni fått betyg och jag kan inget mer göra.


Efter skolan kilade jag ner till söta Alexandra som klippte mina toppar. Ni vet förra fredagen när vi firade mig litegrann så fick jag ett presentkort på en klippning av henne och Gina, härliga tjejer det där. Sedan tog jag och Cocco en fika på Coffe house, eller jag fikade. Jag tog en bagel och nu känner jag mig sådär lagom fet. Det bara kom över mig, ni vet, dålig självkänsla, så det blev en sådan dag, om det har med bageln att göra eller något annat kan jag inte svara på. Men plötsligt ville jag bara gömma mig till imorgon och då ska jag inte låta mig själv dras ner. Av mig själv såklart..


Nu ska jag ringa lennart, därefter kryper jag ner i sängen med lite glass. Ha det bra det ska jag!

Skapa flashcards