Alla inlägg den 23 april 2009

Av Sofia Ohlsson - 23 april 2009 18:43

Jag är så trött, och har så ont i min mun, och fryser. Torsdagar som den här är sega när jag kommer hem. Min storebror har inte kommit hem ännu och troligtsvis kommer han först hem ikväll, runt midnatt. Mamma kommer med 23.07 tåget och katterna bara sover.


Jag har inget att göra, ingen att prata med. Det är dagar som den här som jag riskerar hamna i sängen runt sex - sjutiden för att "vila" och vaknar upp en och en halv timme senare och är tröttare än jag var före jag la mig. Vilket i sin tur leder till att jag somnar om och inte får något gjort.


Men jag tänkte iallafall gå ner till kmarknad och handla tandkräm. Kanske passar jag på att köpa lite glass samtidigt, det hade varit gott. Ja usch nej jag vet inte men jag är så uttråkad så ni anar inte!

Av Sofia Ohlsson - 23 april 2009 17:00

Min torsdag började så bra den kan, sovmorgon till 11.00, jag sov såklart inte så länge utan 9.30 var jag uppe i badrummet och lite mer än timmen senare vandrade jag bort till Furulund. Vi började med idrott, innebandy och jag gjorde 3 mål för mitt lag. Vi vann tyvärr inte men resultatet som slutade 12-15 var ganska jämnt med tanke på förutsättningarna. Hoppas nu Jocke ser att jag verkligen kämpar för mitt betyg i idrott. I slutet av lektionen så hade vi avslappning med en röst som sa åt oss vad vi skulle göra. Den sa bland annat att vi skulle tänka på något som vi var riktigt stolta över, då tänkte jag att no matter vad jag får i Idrott och hälsa A så har jag kämpat väl nu de senaste gångerna, när vi fått välja har jag valt att idrotta istället för t.ex stretcha och sluta tidigare, idag valde jag också "huvudaktiviteten" och gav allt. Så som sagt, vad jag än får har jag gjort mitt bästa, och det är jag stolt över.


Efter idrotten var det lunch, vi hade fiskgratäng och det var nog det äckligaste jag ätit på länge. Ursäkta, det låter otrevligt och det är inte bespisningspersonalen som kan jälpa vår låga budget men när man ser gamla salladsrester som de slängt ihop på några fiskfiléer, typ lök och sallad, en tomataktig sås och potatis till det. Nej, sorgligt nog blev det kiosken med godis istället, hurra för Furulundsskolans mat!


Därefter engelska. Stora diskussioner om skillnaden på kvinnor och män (inte fysiskt) som är ämnet vi ska skriva om på Writing nästa vecka, dominerade lektionen. Följt av Svenska där miniprojektsrapporten skrevs halvfärdig. När klockan var fem över halv fyra kom en av bibliotikarierna förbi mig, hon satte några stolar på sina platser och utan att titta på mig sa hon med låg och irriterad röst "Vi stänger". inte trevligt, inte ens en blick åt mitt håll och hon hade inte sagt till mig tidigare. Så kan det gå jag gick och kände mig lite smått sur över att jag inte hann med mer på min rapport. Men jag tyckte mest att det var otrevligt med hennes sätt att säga det på.


Det får mig osökt att tänka på en stor diskussion om huruvida ljudnivån ska vara i biblioteket. Där hävdar personalen att eleverna är högljudda, otrevliga och respektlösa. Vissa elever hävdar att personalen är otrevlig och att ett litet skratt kan få dem att snäsa till. Nu förstår jag elev-sidan lite bättre.


Nej hörni, nu ska jag nog vila en stund. Scrubs @ sexan!

Ovido - Quiz & Flashcards