Alla inlägg den 21 april 2009

Av Sofia Ohlsson - 21 april 2009 22:03

Everythings gonna be allright.


Är det Ötzi alpmannen?

Av Sofia Ohlsson - 21 april 2009 20:01

Dansen gick bra! Härliga tjejer det där, det börjar kännas att showen är nära nu dessutom, helmysigt, detta år ska även jag vara på scen som skådespelare. Spännande, mer säger jag inte, ni får väl komma och titta då;)


Jag gick inom Kmarknad på vägen hem och köpte vindruvor och nu tänkte jag sätta mig i sängen och kika på tv. Problemet är att innan jag gick hemifrån la jag alla grejjer som finns på mitt stora nattduksbord i sängen, syftet var att städa och damma undan på bordet innan jag ställde upp allt där igen. Nu orkar jag inte och det finns ingen plats i sängen. DING dagens I-landsproblem.


Dessutom är Valborg löst, först bli det myskväll hemma hos mig, jag, elin och kajjan ska äta här och så sen drar vi hem till cocco dit det kommer lite fler tjejer.

Av Sofia Ohlsson - 21 april 2009 15:57

Veckan går snabbt, idag är det redan tisdag och halva dagen är avklarad. Jag ska bara kila bort till mina barn på DK och ha lektion två timmar och därefter ska jag kila hem, inom stan och köpa lite frukt och ikväll ska jag lägga mig tidigt. Imorgon är vi i mitten av skolveckan, dagen kommer att börja med körövning, som ni minns är det ju redan på lördag som danska kören kommer hit, sweet.


Idag slutade jag dessutom en och en halv timme tidigare än jag brukar på tisdagar. Gehören var inställd av okänd anledning,  Och vår snälla Religionslärare lät oss gå en havtimme tidigare vilket resulterade i en fika för min och elin skull.. Surprise?


Vi fikade såklart på coffe house, en varsin bagel som var mumma kardemumma vill jag lova. Därefter gick vi in i den nya affären "chic idé" som ligger mittemot kommunen.. Ja, nya och nya men jag har aldrig varit där inne och den öppnade väl för några månader sedan. Det är en affär fylld med gamla, vackra, romantiska saker skulle amn väl kunna uttrycka sig. Jag hittade en spegel som jag SKA köpa, nästa vecka kanske? Då kommer pengarna. Jag är nämligen förtjust i kontraster vet ni, och den här gamla, snirkliga spegeln (Som passar bra som tavla också, varför kommer ni förstå) Hade passat utmärkt i min framtida bostad, så länge får den stå på min byrå, om den är kvar då nästa vecka när pengarna har kommit. Ja, så nu vet ni var mina tankar kommer vara den närmsta tiden;)


Ha det bra, nu måste jag skynda mig, om en timme börjar dansen!!!

Skapa flashcards