Alla inlägg den 19 april 2009

...

Av Sofia Ohlsson - 19 april 2009 20:04

Upp och ner hit och dit. En liten bild kan få hela självfötroendet att rasera.


jag tar mig upp igen, men det är skitjobbigt att se.


Dessutom orkar jag snart inte bry mig om vad som händer i sommar, just nu ser det ut att vara två alternativ.


1. Jag får jobb här i sölvesborg, helst på Ica supermarket, jag jobbar gärna hela sommaren men de dagar jag är ledig kan jag och mina kompisar köra till stranden, ta en fika på stan och bara umgås. Jag får en bra sommar och har inte längre hem efter en jobbdag än att jag kan gå. Till och med hitta på något roligt med mina kompisar även de dagar jag jobbat.


2. Jag får jobba i Åhus på Bistron, från och till hela sommaren. Jag har inget eget rum där jag ska bo isåfall, får ha alla mina kläder nerpackade i en väska. Jag bor fyra mil hemifrån och det krävs att jag är ledig minst två dagar i streck för att det ens ska vara någon idé att åka hem till sölvesborg för att umgås med mina kompisar, och då ska det passa dem. Jag får en sommar som ser ut som de fyra senaste, jag bor i Åhus där jag inte känner någon, efter jobbet får jag titta på tv eller sitta ute i en bod på gården och underhålla mig själv framför en dator. För att ta mig hem ska jag ta en buss som tar 25 minuter in till kristianstad. Därifrån ett tåg som tar lika lång tid in till sölvesborg.


Ni förstår säkert vilket alternativ som hade gjort min sommar värd att längta efter, för jag ska vara ärlig. Om min sommar ser ut som alternativ två så har jag inte ens lust att gå på sommarlov, det är inte värt det. Då går jag hellre i skolan med en massa prov.

Av Sofia Ohlsson - 19 april 2009 18:42

Åh vad jag kämpar med min läxa, nu kan jag den sådär.. Ska lyssna lite på låten, eller ja början. Misstänker att tempot är äckligt snabbt och mina fingrar lär aldrig hänga med, stackarna. Jag är nog ingen pianospelare egentligen, eller så får jag bara öva upp det där. Ja, det ska nog gå. hejhopp.

FY

Av Sofia Ohlsson - 19 april 2009 15:16

Fy vad jag är trött, trött i huvudet, trött i kroppen, och trött på att vara så förvirrad. Jag gillar att ha kontroll, veta saker och vara medveten om vad som händer runt omkring mig, ja, allt det där. Just nu vet jag inte, kan inte dansen som jag hoppat in i, orkar inte plugga, orkar inte koreografera. Visserligen är jag färdig med tre av fyra danser, så jag ser ljuset i tunneln.


Mamma ropade precis att jag skulle köpa fika, och jag vill egentligen bara lägga mig, vakna upp imorgon och gå till skolan utvilad.


Ja, sen Valborg. Cocco berättade att hon tänkte ha något litet, jag vill gärna komma, vet inte vad andra har planerat. Vad ska man göra på Valborg, jag har ju försökt åka bort tidigare år. Elin vad ska du göra på valborg?


Ja, hör gärna av er om nånting jag är trött och uttråkad.

Av Sofia Ohlsson - 19 april 2009 11:20

God morgon, idag ska jag hinna med mycket, trots att jag inte orkar eller ens känner för att rusa runt, men a man's gotta do what a man's gotta do. Jag planerar att dra mig bort till danskompaniet tidigare än jag skulle möta cocco, så kanske jag kan koreografera färdigt några av danserna innan hon kommer för att lära mig koreografin till tinas dans.


Ikväll blir det pasta med räkor, mumma kardemumma. Imorgon är det även första måndagen i skolan på drygt tre veckor, och nästa helg är det konsert i kyrkan med kören. Ojojoj vad jag har mycket att se fram emot, kanske lika bra att dra igång med danserna då, så att jag har det gjort, ja, så får det blir. Vi hörs senare.

Av Sofia Ohlsson - 19 april 2009 00:10

Jag är så trött, hela kroppen är seg och allting jag gör sker i slow motion. Jag pratar med Linda på msn och fattar ärligt talat inte varför jag fortfarande är uppe, men det är gott, gott som fasen att sitta coh veta att det skönaste som finns -> att får sova när man verkligen, verkligen behöver det är framför mig.


Det har varit en lugn kväll och dag. Pizza på edgars fick avrunda lördagen, och det gjordes med bravur. Jag älskar deras Quattro med räkor, parmaskinka och lax.


Imorgon ska jag dansa hela dagen, mina söndagar har blivit sånna, jag bara dansar. Både på gott och ont.


Nej allvarligt talat, om inte jag lägger mig snart kommer det att få allvarliga konsekvenser, min dyngsrytm kommer att rubbas. Och med tanke på att det är skola imorgon (eftersom det har blivit söndag nu) och jag har en händelserik vecka framför mig så är det klokaste att sova.


GOD NATT

Ovido - Quiz & Flashcards