Alla inlägg den 17 april 2009

Av Sofia Ohlsson - 17 april 2009 13:38

Började med att jag gick upp klockan nio, eller, jag hade ställt klockan på nio, men eftersom jag är en sådan människa som hellre går upp självmant än för att en klocka ringer så stängde jag av larmet tio minuter i och gick upp.


Jag gjorde mig iordning lite smått, ska ju duscha och allt det där sedan innan festen ikväll så jag bara slängde på mig lite smink, kläder och förberedde mig för att vandra till skolan. Såg innan jag gick att elin smsat "Vi har bara klassråd idag". Vilket innebär att jag skulle gått till skolan för trettio minuters diskussion med klassen. Jag ringer upp, varpå hon berättar att även klassrådet ställts in. Okej, jag behövde iallafall börja med projektrapporten så jag vandrade bort till skolan, in i datorsalen och började. Efter en halvtimme - fyrtiofem minuter så bestämde vi att det var mysigt med en fika/frukost. Så vi kilade hem till mig, hämtade pengar, och ner på stan för att äta lite. Jag åt en fralla med ost, paprika och gurka för 24:- Vi kom dit runt halv elva och satt kvar till klockan ett, är jag och elin bra på att fika eller är vi. Hon åt en potät med skagenröra, G O T T.


Nu bestämde jag och Cocco precis att vi ska träffas om en stund för att luncha (tur att jag har lite pengar själv nu annars hade det blivit dyrt) Innan kvällen. Därefter planerar jag att åka hem, ta en dusch, packa, gå hem till cocco och där ska vi göra oss iordning tillsammans. Ikväll är det party, utgång i kristianstad och äntligen ska jag få känna mig som arton! (Lite som om det är sista grejjen man 'måste' göra, först körkort, sen tatuering och nu utgång;))


Ha det bra, det ska jag.

Skapa flashcards