Alla inlägg den 13 april 2009

Av Sofia Ohlsson - 13 april 2009 18:33

Jag är så nervös, vill bara att denna veckan ska försvinna snabbt.


Imorgon är det dans och jag ser fram emot det iallafall, kul att få träffa eleverna efter lovet, de har alltid så mycket att berätta om då och ibland kan de prata lite väl. Men det kan också slå på andra hållet, att de vill dansa för dom inte har dansat på länge! Som sagt, vi får se!

Av Sofia Ohlsson - 13 april 2009 15:48

Dagen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. Efter att ha duschat Zelda så gick jag upp och började koreografera. Jag tror att jag hann med två åttor när mamma frågade om vi ville följa med hem till mormor. Min mormor bor på ett hem och vet inte riktigt vilka vi är, jag vill ändå ta varje chans jag får att träffa henne eftersom man aldrig vet när det inte går längre, så jag tog ett snabbt beslut. Om jag följer med så måste jag verkligen koreografera när jag kommer hem, MÅSTE. Så vi åkte, jag körde såklart. Hemmet ligger ute på vilan i kristianstad, det var mysigt att träffa mormor och hon kramade om oss även om hon inte riktigt visste vilka vi var. Hon vet ju att hon känner oss, och blir oftast glad när vi kommer, sen att hon inte kan placera oss spelar inte så stor roll.


Vi stannade ett litet tag och pratade med en liten glad gubbe som inte kunde tro att min mamma var så "gammal" att hennes barn var 18 och 20. Han var söt och kramade om min hand länge och gratulerade mig till körkortet när mamma berättade om det. Det var bara två månader sen nu, men mormor visste ju inte och man kunde nästan tro att den lilla gubben var släkt med oss så glad som han själv blev.


Efter besöket åkte vi till morfars grav och satte en bukett rosor i vatten, vidare till mammas barndomshem där hennes bror håller på att tömma allt. Det var lite obehagligt att åka dit för situationen är lite känslig sen ett tag tillbaka, men jag är ändå glad att vi gjorde det för jag fick med mig en stol hem och mamma tog lite andra grejjer. Det betyder mycket, jag lägger ut en bild på stolen/fåtöljen sedan.


På hemvägen åkte vi inom McDonalds, jag krängde i mig chicken Mc nuggets, en cheeseburgare, pommes, dricka och en halv muffins. Nu är jag mätt och mår lite illa, men det var de värt.

Av Sofia Ohlsson - 13 april 2009 11:20

Sista dagen på lovet, både sorgligt och lite skönt. Skönt därför att jag är en social människa som tycker om att träffa alla klasskompisar efter en och en halv veckas ledighet. Tycker det ska bli mysigt speciellt eftersom jag inte har några prov nu de här två veckorna (Om jag minns rätt) vilket gör det ännu roligare att gå i skolan.

Dagen ska spenderas hemma, innanför husets murar, här ska jag bada katterna, koreografera danserna, Ta en sista titt på min novell och spela lite piano. Ja det är min dag det. Danserna kommer nog ta mest tid, uppskattningsvis två - tre timmar, och jag hoppas att jag blir nöjd för imorgon är det dans igen och då ska det läras ut.

Nu går jag ner till badrummet och tvättar Zelda, sen vi rakade henne har det inte varit nödvändigt på länge, men nu är det alltså dags igen. Hejsvejs, vi hörs senare:)

Skapa flashcards