Alla inlägg den 12 april 2009

Av Sofia Ohlsson - 12 april 2009 19:27

Ja just det, här kommer bilder, före och efter, kanske i fel ordning men ni ser, den finare bilden är efter!

Av Sofia Ohlsson - 12 april 2009 18:47

Det är ganska intressant här hemma ibland, jag skrev ju om hämtmats-dilemmat där jag inte vill åka och handla och gå ut när jag ser ut som jag gör. Allt slutade med att både jag och Jacob skulle åka, för rättvisans skull.

Mamma sa något i stil med att jag kunde köra ner och han gick och hämtade det, fine. När vi kommer ut tar dock brorsan nycklarna ifrån mig och säger "Jag kör, du får hålla maten när vi åker hem" och jag frågar om han på allvar menar att jag ska följa med för att hålla maten medan han ändå ska köra och hämta den. Han svarar att det är bra för då spiller man inte ut maten. Jo men visst.


Det intressanta i det här läget är att nu handlar det inte om att jag ska följa med för rättvisa eller för att vara till nytta, nej jag ska följa med för att om han inte ska få sitta framför sin dator samtidigt som jag hämtar maten och mamma dukar så ska inte jag heller göra det, det är lite för att straffa mig.


Nu bråkade vi inte om det här, jag var tyst och han sa inte heller så mycket, vi är inte ovänner, det vill jag poängtera. Men ofta fungerar det såhär mellan mig och min bror. Det handlar om att straffa varandra, inte hjälpas åt. Jag tror att allting grundar sig i att vi har bott ihop och nära inpå varandra lite för länge nu. Vi är för olika som människor.


Inom ett och ett halvt år ska de här problemen vara lösta, det jobbiga är bara att ett och ett halvt år känns långt iväg. Jag önskar ibland att det ändå var jag som var 20 och hade möjlighet att söka mig bort från stan.

Av Sofia Ohlsson - 12 april 2009 17:35

Dagen började när vi åkte till möbelnytt för att köpa ny tv-bänk. Den nya är både snygg och praktisk och när vi kom hem började monteringen omgående. Det var inte bara jobbigt då det fattades skruvar och alla var irriterade, när vi var färdiga passade inte den nya tv-bänken ihop med skänken som stod bredvid. Efter många om och men så beslutade mamma och min bror att vi skulle möblera om. Efter att ha kommit fram till bästa lösningen är vi nu färdiga, fyra timmar senare. Ja, mycket kan man säga, men snyggt har det blivit. Mamma orkar inte laga mat nu heller så det blir att vi hämtar thai om det är öppet, annars får vi ringa närmsta pizzeria.

Imorgon är sista dagen på lovet och jag ska ta itu med danserna. På onsdag ska jag tatuera mig och jag är väldigt nervös. Dels för att jag måste ta ut pengar innan och det ska göras från ett konto som jag inte riktigt har koll på och dels för att jag inte vet hur det kommer se ut, hur mycket jag själv får bestämma och så vidare. Tryggt att Linda ska följa med iallafall, skönt med vänner som ställer upp i nöden:)


Det nya ordet här hemma är "Sofia åker du och gör/hämtar det?" innan var det att jag skulle fixa skruvarna som inte fanns, men efter telefonsamtal dit gick det itne att fixa idag (vi löste det ändå) och nu när det var thaimat, trots att jag sagt till jacob, "Då kan väl du hämta maten" hade det tydligen inte hörts och det första jag hör är "Sofia åker du och hämtar det då?". Efter lite tjafs bestämdes det att jag kör och jacob går ut och hämtar maten, omständigt, men tydligen rättvist.


Ha det gott alla, nu kör vi!

Av Sofia Ohlsson - 12 april 2009 11:42

Idag är det söndag, men jag vill hellre se det som en liten lördag eftersom vi är lediga imorgon med och därför har möjlighet att stanna uppe sent ikväll och jag och mamma ska på en liten utflykt till möbelnytt. Sånt gör man bara på lördagar. På möbelnytt ska vi köpa en ny tvbänk till vår nya tv, som är jacobs gamla sedan han köpte en ny och större Så vi byter ut vår lilla 20 tummare där nere mot hans gamla 32:are vilket innebär att vi behöver en ny bänk.


Jag ska göra danser också, men jag känner riktigt hur jag skjuter på det, jag orkar verkligen ingenting just nu.


Och precis som jag anade igår vågade jag inte se klart filmen igår, Dark Water, hade nog behövt vara minst en till för att jag inte skulle stängt av tv:n och somnat.

Ovido - Quiz & Flashcards