Alla inlägg den 10 april 2009

Av Sofia Ohlsson - 10 april 2009 20:47

Ja, det är sannerligen en lång fredag idag. Jag gick och la mig vid fem för att jag var trött, och lite uttråkad. Vaknade klockan halv åtta, mamma orkade inte laga mat så det blev lite potatissallad, bröd och några kokta ägg. Nu har vi suttit och pratat minnen, och mitt i allt hörs världens ras, jag springer ut i hallen och hittar Tissetatt på golvet omgiven av kulor, en kruka med en fin kaktus i, varav halva växten ligger på skohyllan. Japp, vår katt tycker inte bara om att ligga i fönstret, hon är klumpig också.


Nu får vi nog ha stängt in i hallen, stackars klumpiga tisse. Imorgon är det ingen röd dag, skönt, jag gillar inte söndagar och röda dagar är ungefär lika sega. Jag tänkte duscha, göra mig lite fin, handla någon lunch och gå en lång runda. Sen får vi se hur mycket som faktiskt blir av, men om vädret är som idag kan jag lova att rundan lockar.


På kvällen blir det påskmiddag och på söndag x2 (Måndagen inräknad) har jag planer på att bli färdig med novellen, göra klart, eller iallafall nära att bli klar med danserna och förhoppningsvis hinna gå en runda till.


Nästa vecka har vi inga prov (Y), dessutom börjar skolveckan på tisdag = närmare helgen. Veckan därefter tror jag inte heller att vi har något inplanerat i skolväg, däremot ska vi sjunga i kyrkan på lördagkvällen. Ja, boka nu in 25 April, då kommer den danska kören hit och vi ger en konsert 18.00 i S:t Nicolai kyrkan (är det en särskrivning? man kanske ska skriva ihop de orden?) Vi ska sjunga låtar som "Still haven't found" "Sol vind och vatten" samt "Alta trinita" en härlig blandning och det blir nog bra.


Om jag skulle ta och skriva in grovmanuset till novellen i min dator:)

Ha en härlig fortsatt lördagkväll.

Av Sofia Ohlsson - 10 april 2009 13:34

Ja, det blev en mycket trevlig kväll igår, grillning, prat, mycket skratt och goda vänners sällskap. Åh, så gammal jag låter när jag säger sådär, goda vänners sällskap speciellt.


Nu är jag iallafall hemma och kelar med mina katter som bara den. Stackars Zelda löper och låter som ett får, hon ligge rhär intill och rullar på mnin matta, skoj. Skönt att få vara hemma även om jag verkar vara ensam i huset just nu, förutom katterna ja. Jag kommer faktiskt att sakna pappa kom jag på igår, det är över ett och ett halvt år sedan jag träffade honom längre än två dagar i streck, nu har vi setts varje dag i en vecka och det kändes faktiskt lite ledsamt att åka. Men eftersom jag inte sett mamma på över en vecka så är det ändå skönt att vara här.


Ikväll blir det påskamiddag om jag får bestämma, annars ska jag bara slappa och mysa med familjen.


Tittade precis ut i trädgården och blev påmind om poolen jag köpte förra sommaren, inte en liten en heller ska ni veta. Den ska rensas, städas, fyllas och användas i sommar, jag får så dåligt samvete för att den inte användes tillräckligt förra sommaren, den enda gången jag verkligen badade ordentligt blev jag sjuk dagen efter. Men om någon vill anmäla sin hjälp så mottas den väl!

Skapa flashcards