Alla inlägg den 8 april 2009

Msn

Av Sofia Ohlsson - 8 april 2009 22:39

Alltså jag blir g a l e n på msn messenger. Försöker få det till att funka på pappas dator men den är ju helt körd. Jag fattar verkligen inte varför alla datorer som är hemma hos pappa alltid är fulla med skit, slöa och helt omöjliga att installera program på. Jag har inte haft kontakt med mina vänner på närmare en vecka nu, fem mil hemifrån och msn funkar inte. Inga pengar på mobilen och ALLA jäkla bärbara datorer som ligger här och skräpar är ju för fasen lösenordskyddade. VARFÖR skyddar man en dator som BARA är hemme heela tiden, vad och vem kan vara så viktigt att skydda datorn från.


Nej jag har tråkigt nu och jag lämnade Jennifer hos hennes pappa för en timme sedan så det blir ensamt här ute i stugan ikväll...


Läskigt var det när jag körde hem från Vittskövle där jag lämnat Jennifer, tänk er en landsväg, på en öde åker, utan gatubelysning med maxhastighet 70 km/h. Längs med vägen dyker det då och då upp små samhällen som inte är större än 7 hus och några gatlampor. När jag kommer ut ur ett av dessa samhällen står det en jättestor lastbil på fel sida av vägen och fejsar mig där jag kör, utan att märka det har jag fortfarande hellyse på så lastbilschaffusen blinkar på mig med sina hellysen. (Har ni någonsin sett en lastbil som blinkar med hellysen på en öde åker?) Jag kör sakta förbi men bakom, på rätt sida av vägen står en till, lika stor, lastbil.så jag får sicksacka emellan dem. Det ska tilläggas att jag är livrädd för lastbilar och allt vad som hör dem till, då är de inte bättre att jag sitter där ensam i bilen och att det är kolsvart ute.


Nej hörrni, efter en sådan här liten historia känns det rätt med en film här ute i stugan. Ha det gott, mycket bloggande ikväll, imorgon kommer mina små vänner hit, cheers.

Av Sofia Ohlsson - 8 april 2009 19:22

Jag är så ledsen. Jag vil ha långt hår, inte övedrivet långt, men längre än nu. Jag vill att det iallafall ska sträcka sig ner en lite bit över axlarna. Men nu är det, på grund av ekonomiska orsaker, fyra månader sedan jag klippte mig, FYRA, kan ni fatta? Nästa gång får hon väl raka skallen eller något.. Så slitet kan jag tänka mig att det är. Nej, kanske inte riktigt så illa, men jag önskar jag kunde låta det växa, att de gjorde det och att jag slapp klippa flera centimeter nästa gång.


Och, nej, jag vill inte ha löshår.


Vet ni vad, jag tänker ta ett beslut. Snart ska jag vinna lite pengar, 25 000 hade räckt. DÅ skulle jag leva gott.

Av Sofia Ohlsson - 8 april 2009 15:02

Okej, här är alltså gårdagens fynd, vad tycks?


Jag har haft problem med att få klänningen rättvänd på bilden så om den är sned här får ni vänta på huvudet!

Av Sofia Ohlsson - 8 april 2009 13:21

Idag är en jobbig dag, en dag i väntans tecken. Jag väntar på morgondagen då det ska grillas, pratas, skrattas och skålas. Jag väntar på att pappa ska komma hem så vi kan bestämma kvällsmat, jag vill SÅ ha kyckling i påskmustsås. Eller Thailändsk fläskfilé (Men jag misstänker att det blir något som redan finns hemma, T R Å K) Jag tror att jag blivit lite bortskämd.. av mig själv eftersom jag kan bestämma mat varje dag, ta det jag är sugen på och orkar göra.. Det är ganska lyxigt, att inte behöva anpassa sig efter andras önskemål alltid.


Just nu längtar jag lite hem också, mest för att jag drömde inatt, om min familj och om mina katter. Jag drömde om Svea, att hon levde, sen gjorde hon det inte. Jag älskar Svea och saknar henne varje dag, hon var och är den finaste katten och det går inte att uttrycka i en blogg hur mycket hon betytt för vår familj.


Och därför längtar jag också något enormt efter mina små tisar Tissetatt och Zeldafnatt, som jag burkar kalla dem. Smeknamnen klingar lite som Bill och Bull, Helan och Halvan, Quasimodo och Gollum.Det är också ungefär så jag ser de, mina små kissekatter.


Ja, jag ska ta foto på min klänning som jag köpte igår också, den är wunderbar, riktigt somrig, och dessutom satt den snyggt på mig, inte alltfr ofta jag kan skryta med något sådant, men den satt snyggt!


Okej hörrni, långt inlägg, ha det fint, I'll be back.

Skapa flashcards