Alla inlägg den 22 mars 2009

Av Sofia Ohlsson - 22 mars 2009 17:49

Jag är nervöst lagd. Blir stirrig för minsta lilla, det sämsta man kan säga till mig är "Sofia, vi behöver prata" Då rusar genast tankarna i 190, varför? om vad? Vad har jag gjort? Vad har hänt? Är det något hemskt?


Jag har blivit bättre på att hantera denna oerhört jobbiga reaktion och nu för tiden händer det mer sällan att jag stressar upp mig.


Men idag när jag beställde en ursnygg klänning från forever21.com och såhär tre timmar senare ännu inte fått ett bekräftelsemejl trots att pengarna är dragna på kortet, och på min profil inne på hemsidan står det "No past orders" Så förstår ni lite hur jag känner mig. Men jag har, efter diskussioner med Linda och efter att ha rådfrågat mitt sund förnuft antagit att "No past orders" står för att det inte är några tidigare ordrar som är levererade eller bekräftade, och mejlet kommer inom ett dygn eftersom det är söndag och det är en stor hemsida. Så jag räknar med ett mejl inom något dygn annars får jag höra av mig till hemsidan...


Usch det är inte bra för mina nerver bara, det är inte det...

Av Sofia Ohlsson - 22 mars 2009 12:58

Nu har jag kommit lite längre på min söndag och alla planer jag har. geografin är inte bara färdigskriven, den är utprintad och ligger på min säng, färdig att börja plugga in. Think är färdig (!!!!!) och jag är ganska nöjd med slutet, hoppas det ser lika bra ut som jag tänkt, alltid mycket svårare när man inte ser det framför sig utan bara i huvudet.


Nu har jag skrivit upp alla åttor i Rich Girl och sammanlagt blir det tjugo stycken för min grupp, alldeles lagom tycker jag. Ska försöka göra den riktigt bra också.


My cool är egentligen inga problem eftersom det inte är en dans som ska visas upp, men man vill ju gärna att den blir så bra som möjligt, ändå.


Pour some sugar är det ingen panik med heller eftersom jag har rätt bra bit kvar på think med den gruppen, alltså kan det vänta till nästa sönda.. fast då har jag suttit med högskoleprovet hela lördagen och har möte några timmar på söndagen, jaja vi får se.

Av Sofia Ohlsson - 22 mars 2009 10:49

Idag har jag mycket att göra.


Geografin ska skriva, prio number one. Det tar jag tag i så fort jag slutat här, prov på onsdag och jag har inte ens börjat plugga, too bad.


Rich girl ska påbörjas, koreograferas klart helst också, så slipper jag tänka på den.


Pour some sugar on me skall göras.


Think ska göras färdig, vill spy på den.


Adam Tenstas "My cool" Ska göras, visserligen bara drygt 4, max 8 åttor, grundsteg. Jag och Cocco ska hålla i dans för tvåorna på friluftsdagen, kul!


Sen är nog min söndag ganska färdig, jag menar, om jag hinner allt detta räknar jag med att klockan har blivit tillräckligt mycket för att lägga sig igen, och ytterligare en skolvecka drar igång.


Imorgon är det måndagen med tre lektioner som vanligt, sen har jag utvecklingssamtal och sen blir det pluggkväll.


Hejsvejs vi hörs senare.

Av Sofia Ohlsson - 22 mars 2009 00:34

Ja, söndagen har börjat och jag har inte ens lagt mig i sängen.

Tanken var att jag skulle mysa med mamma ikväll och jag hade sett fram emot det, men hon pluggade hela kvällen så tillslut gav jag upp och körde hem till Cocco. Där spelade hon TP med sin mamma, fyrtiofem minuter efter att jag kommit dit gav de upp och jag och Cocco gav oss ut på en runda i Sölvan.


Vi hamnade tillslut ute i Mjällby hemma hos Linda och satt i bilen och bara snackade, det var trevligt och väldigt spontant.


Nu ska jag äta det sista av chokladen och lägga mig i min säng. Imorgon blir det plugg, dans och en hel del dator, statistiken av mina söndagar än så länge det här året talar sitt tydliga språk.


Godnatt!

Ovido - Quiz & Flashcards