Alla inlägg den 21 mars 2009

Av Sofia Ohlsson - 21 mars 2009 20:41

Jag blir galen, det är lördagskväll, jag har tråkigt, och jag letar efter den där ansökningsblanketten som Gina pratade om som en galning.


Jag har sökt på Kommunen nu också men det känns inte så jätte roligt eftersom det är en tre-veckors period och lönen är 58:- timmen. Men, man ska nöja sig med det man får och det är ju mycket bättr eän inget, det håller jag absolut med om.


Är dock intresserad av det där jobbet på gerbogården, falkalyckan och duvan och allt vad de heter, vill ju egentligen gärna jobba med människor, inte stå och kratta någon gräsmatta.


Shit jag blir galen, jobbet inom vården hade passat mig perfa, Gna har du en länk?:'(

Av Sofia Ohlsson - 21 mars 2009 14:18

Nu har jag sökt sommarjobb på Ica här i Sölvesborg och mejlade precis in en ansökan till landstinget. Allt känns jätteosäkert och jag är livrädd över att behöva sitta här hemma i sommar utan en krona på kontot.


Men sånt är livet och jag ska fortsätta söka, vill egentligen inte jobba med mat/ på fik eftersom jag tyckte det var fruktansvärt den sista tiden på Trendie, tänker aldrig mer arbeta på ett ställe där jag mår dåligt av bara tanken på att gå dit.


Kanske kan jag få hjälp av pappa men det är verkligen sista utvägen, helst vill jag klara av det här själv som alltid annars.

Av Sofia Ohlsson - 21 mars 2009 12:00

Så fruktansvärt härligt  att få sova ut denna lördag, jag gick upp runt tio och kände mig helt utvilad. Började dagen med storstädning av nedanvåningen, mihn lilla Mamma som normalt sköter städandet jobbar idag, duktiga lilla mamma, inte nog med att hon har varit i skolan hela veckan, vart uppe mellan halv fem och sju varje morgon och kommit hem mellan nio och elva på kvällarna. Idag jobbar hon dessutom på Valjeviken mellan tio och fyra. Så därför föll lotten om städning på mig och egentligen gör jag det så gärna, själva städandet är inte roligast i världen men jag gillar verkligen att se resultatet, och så länge det vara här hemma är det mysigt.


När jag säger "Så länge det varar" tänke rjag främst på de två katterna som jag redan nu hör springa omkring, sprida sin päls och välta ner diverse grejjer.


Snart ska jag göra mig iordning, gå ner på stan och handla kattmat och senare är det dags att gå hem till Cocco, fika med ledarna står på schemat.


Ha det bra alla, Hejsvejs=)

Ovido - Quiz & Flashcards