Alla inlägg den 22 februari 2009

...

Av Sofia Ohlsson - 22 februari 2009 17:25

Usch, idag är verklgen en såndär "inget att göra"-dag. Jag har försökt fylla den med allt jag kunnat komma på och allt jag varit tvungen att göra och trots det så går tiden inte fortare.


Imorgon är det skola, och här fyller jag min dag med ingenting och tre värdelösa blogginlägg. Menmen just nu tittar jag på vackra balklänningar på en hemsida som Linda länkade, hon visade sin och den var fantastiskt fin. Jag tror också jag vill ha en knälång då jag inte är så jättelång själv och har lite "kurvor" kan vi ju kalla det:)

Av Sofia Ohlsson - 22 februari 2009 12:28

Okej nu har jag koreograferat fyra åttor till tisdag, SKÖNT. Jag har sån ångest innan jag lyckats få fram något, men efteråt är jag rätt nöjd, så även idag.


Jag lyckades, efter många om och men byta låt, eftersom den första var så tradigt enformig och gick likadant hela tiden kunde jag nästintill omöjligt hitta på något nytt, stegen såg likadana ut, kändes likadant. Och för mig är det viktigt att jag tycker att det är roligt att dansa min egna dans, för då är jag säker på att mina elever också tycker det.


Nog om det, klockan är halv ett och jag har ännu bara gjort dansen, så nu ska jag läsa lite i boken, slappa och laga pasta med räkor ikväll, MUMS.

Av Sofia Ohlsson - 22 februari 2009 09:31

Jag tycker om att plocka isär ord, inte särskriva, utan plocka isär dem och se vad de egentligen betyder. Sun day måste ju ha något med solen att göra, kanske det där med vilodag, att man skulle vila och solen skulle skina och allt ska bara vara skönt, lugnt. Då är det här en dålig sun day. För idag ligger snön mer än någonsin det här året.


Idag vaknade jag runt nio och kunde praktiskt taget inte somna om. Jag låg och vred mig, tänkte en massa.. Ville inte, ville, var tvungen. Så jag gick upp och bestämd emig för att koreografera, därefter ska jag läsa några kapitel i "I know what you did last summer" Vi ska recensera den på engelskan i skolan vecka 10 och jag började läsa den nu i onsdags. Bra Sofia, tur att dne bara är drygt tvåhundra sidor lång, jag har nästan kommit halvvägs.


Jag skulle egentligen bakat idag men vi får väl se hur långt jag kommit med det här i eftermiddag. För övrigt laddar jag krafterna och ser nästan fram emot skolveckan som kommer, iallafall att få träffa mina härliga vänner.


Ha det gött Haaj=)

Ovido - Quiz & Flashcards