Alla inlägg den 18 februari 2009

Av Sofia Ohlsson - 18 februari 2009 15:06

Nu har jag hunnit med att övningsköra, jag har backat runt några gathörn och bara kört, rent allmänt runt och sådär.


Snart ska jag laga en bit mat, avokado har vi hemma, pasta med, så det blir väl något i den stilen sklle jag tro... mumma.


Pratade precis med min vän Cornelia som befinner sig på Teneriffa, jag är så avundsjuk, hon såg ut att ha det bra jag fick tillochmed se henne lite med camen.. Den som ändå kunde åkt utomlands nu, ja, det hade inte suttit fel. Kvinnan rakt över har sålt sitt hus förresten, det ligger här 15 meter rakt över mitt rum.. Det är ett fint hus, utanpå, men inne behövs dte nog lite renovering och därför misstänker jag att det är en ny småbarnsfamilj som flyttat in för att stöka och s nu två år framåt. Så kan det gå.


Jahaja, nu har jag inte mycket mer att berätta det märker ni säkert.. Jag får förbereda lite inför morgondagen, peppa mig själv, läsa en bok, titta på tv, äta mat, ja allt jag kan komma på.


Take care of you, bye bye then.

Av Sofia Ohlsson - 18 februari 2009 11:11

Idag saknar jag min vän Cornelia litegrann. Jag tycker nästan det är dags för henne att komma hem från Teneriffa, eller nej, ´jag tycker att hon ska sola och bada så det skriker om det, men ändå, komma hem till mig samtidigt.


Idag hade min mamma sovmorgon, hon slapp gå upp 04.30 och sov ända till 08.00, det är för att idag ska hon hjälpa till i salongen på skolan, nästa vecka flyttar hon och hennes klasskamrater ner dit och idag ska alltså hon få prova på lite att stå där. Detta innebär att hon kommer hem först 23.07 och jag är ensam hela kvällen, ja min bror är säkert hemma, men han sitter väl ändå vid datorn på sitt rum.


Nu hade jag tänkt gå ner och ta en dusch, göra mig iordning, sen ska det köras lite på körskolan med Ann, därefter hade jag bara tänkt slappa hela dagen, så vill ni underhålla mig finns jag här hemma. Ha det gott, slickepott!

Skapa flashcards