Alla inlägg under januari 2009

Av Sofia Ohlsson - 23 januari 2009 14:29

Igår firades det lite mini med mamma och min storebror som själv fyllde 20 år han med igår. Idag blir det pappa och gänget, mysigt med lite gott, smörgåstårta in my <3. På lördag blir det lite mer med mamma, middag och riktigt så. Att fylla år är helt enkelt fantastiskt!


Så idag var det gymnasieinfo på Mjällby skola,  jag och sacko fick berätta vad vi heter och varför vi valde furulund. Treorna spelade musik och sjöng fantastiskt bra. Sen bar det hem och skola någon timme.

Ja och sen har jag bokat tid till tatuering, LÄSKIGT, men kul. det blir om två månader ungefär, en och en halv.


Snart kommer pappa och hämtar oss, ha en bra helg alla=)

Av Sofia Ohlsson - 22 januari 2009 15:19

HIPP HURRA SOFIA FYLLER 18 IDAG

Skriv ett litet grattis, vem du än är, TACK!

Av Sofia Ohlsson - 21 januari 2009 18:30

Inte lika ont i mitt lilla rib, däremot en dubbellektion på körskolan som innebar en sväng till kristianstad-rinkaby-trolleljungby. Det är ungefär så min dag har sett ut också.. skola med ja, men det var inget att nämna direkt.


Jag har köpt potatiskroketter, kyckling och bearnaisesås till ikväll, ÅH så gott. Påtal om Bearnaise så är det en liten söt historia om stavfel som jag var inne på häromdagen. Innan jobbade jag på ett litet matställe där vi hade sån sås, varje lördag och söndag så skrev personalen i serveringen lappar till oss nere i köket vad vi skulle hämta upp och laga till osv. En lördag stod det "10 beanäs" och jag tyckte det var så roligt att jag skrattade rakt ut. Men ingen annan verkade förstå det roliga. Gör ni?


Ha det bra, det ska jag:)

Av Sofia Ohlsson - 20 januari 2009 18:26

Uuh vad jag har tråkigt, mitt revben känns bättre såhär två ibumetin senare.. Härligt. Vet ni något annat som är härligt? min nalkande 18-års dag. Ja och ledigheten idag sög inte så mycket som jag trott eftersom jag fick tid till att fixa listorna, lapparna och sånt till dansen, så nu är jag riktigt sugen på att dra igång allt. Mina kids är coolast, det ska ni veta HAJ.

Av Sofia Ohlsson - 20 januari 2009 11:56

Härligt att jag fick lite kommentarer om särskrivningarna, det är alltså inte bara jag som inte klarar av det. Att läsa det som i en blogg då är ju ännu värre, ni vet det går verkligen inte att läsa det som om det skulle stått ihop, utan står det sär skrivning så läser man det som två ord, och det låter så förbannat fel.


Men för att övergå till dagens bekymmer, oh ja, den här veckan har inte börjat bäst, men det ska jag ändra på. Vaknade 00.24 inatt, då had ejag sovit drygt två-tre timmar och när jag vaknade kände jag en sån enorm smärta i högra bröstet, jag kunde inte ligga ner. Jag väckte mamma som snällt gick upp och pratade med mig, efter lite övertalning om vårdcentralen idag så kunde jag lägga mig igen och med tv:n på somnade jag nog en timme senare. Sjukanmälan till skolan och vårdcentralsbesök 10.50 till trots, jag bestämde mig för att gå på pianot eftersom det bara är 40 minuter i veckan och jag spelar upp om två veckor.

På vårdcentralen sa min snälla doktor Bent, att det inte var något med lungorna utan trolgtsvis ett revben som var inflammerat/ett revben som inte hängde med bröstkorgen när jag andades. Så ibumetin var ordinationen, och nu sitter jag här, det känns bättre när jag vet vad det är för något. Min kompis lösgodis-påsen ska följa med mig upp på rummet så ska vi se på lite film och serier. Ha det bra alla=)

Av Sofia Ohlsson - 19 januari 2009 17:19

Idag är det Mån dag, vilket inne bär att jag har haft musik historia. Jag har även haft en kör lektion. Sen har jag även haft ett skol konferens möte.


Jag tycker att Soran Ismail är söt, han ska bli min m a n.


Jag tycker att Elin är H P.


 Jag har ont i min bröst korg när jag andas, sjuk sköterskan tror att det är tränings värk från när jag hostat i en vecka.


Tycker ni om att läsa sär skrivningar? eller avskyr ni, precis som jag, när folk sär skriver?


Hej då.

HP

Av Sofia Ohlsson - 18 januari 2009 20:26

Jag är sjuk, och dricker nog litervis med vatten varje dag, alt för att påskynda min lilla förbättringsprocess. Sen kollar jag på Tv, i min egna säng A LOT.

Av Sofia Ohlsson - 18 januari 2009 17:57

igår när jag var i seriösa tagen så skapade jag en ny omröstning, den gamla var.. gammal och jag kände för nåt nytt.


passa på att rösta, än så länge är det två som har sagt sitt, det sorgliga är att jag är en av dem...


VOTE people

Ovido - Quiz & Flashcards