Alla inlägg den 24 januari 2009

Av Sofia Ohlsson - 24 januari 2009 13:27

Gårdagen firades med pappa och hela släkten på den sidan, de som kom var min faster Helena, Kusinerna Stoffe och Bea, Farmor och hennes Ulf, Farbror Mathias, Hans Ingela och deras Pepe, en liten vovvsing. Sen var det ju jag, jacob och min pappa och hans Lotta. Inte så fasligt många men i deras nya boende på 49 Kvadratmeter fick vi mer än plats. De flyttade från sitt hus förra året i november, där fanns 5 sovrum, två toaletter, ett stort kök och vardagsrum/matsal. Nu bor de alltså i en liten sommarstuga med gäststuga på tomten. Väldigt litet men också hemskt mysigt får jag säga, inga av oss barn hälsar på oftare än helgerna nuför tiden, om ens det.


Kalaset var mycket trevligt och efteråt sov jag och brorsan i gäststugan som innehöll två sovrum och ett badrum. Tidigt i morse bar det av hem till Sölvesborg igen där det ska vara födelsedagsmiddag med mamma, presenterna fick vi ju i torsdags men ikväll blir det god mat och tårta, och en liten gäst. Så från att jag kom hem kvart i tio i morse har jag städat, skrivit matlista, strukit och dukat. Mamma handlar och om hon kommer ihåg tar hon md sig en sallad från Ritz hem till mig.


Imorgon önskar jag att jag kunnat göra allt annat än jag måste, men med ett prov i engelska och en uppsats i svenska krävs förberedelser, dessutom börjar dansen och hinner jag kolla över 9-11's åttor igen hade det varit guld värt. Sedan påbörjas ytterligare en vecka, men med tre veckor kvar till sportlovet klagar jag inte direkt.


Jag, Sofia A och Cocco är dessutom anmälda till Galan vecka sju, och vi har inte ens träffats en gång för att gå igenom vad vi ska dansa, så det ser inte bra ut. Men jag orkar inte stressa upp mig över det. Ha en fortsatt bra helg allihopa=)



Ovido - Quiz & Flashcards