Alla inlägg den 14 januari 2009

Av Sofia Ohlsson - 14 januari 2009 16:40

Nu har jag gått en runda igen, fjortonde gången, jag håller räkningen;)


På fredag ska jag berömma mig själv och köpa lite choklad tror jag, påtal om choklad så åt jag en såndär nutrilett till lunch idag, heter den så? Ni vet en sån där liten chokladkaka som ersätter en hel måltid. Ja den smakade ju inte lika gott som en riktigt chokladkaka men den var helt klart bättre än maten i skolan, det räkcer för mig. Missuppfatta mig inte nu, det är inte så att jag ska börja med värsta dieten här.. Jag bara provar mig fram, försöker bli lite smalare..


Som ikväll t. ex blir det Potatis och Purjolökssoppa, den är god och väldigt hemmalagad, man kokar bara potatis och purjolök i 6 dl grönsaksbuljong 15 min, därefter häller man i 2 dl lättcreme fraiche och kokar upp igen, jätte enkelt, JÄTTE gott.


Min katt löper.. hon är halvgalen och springer omkring och jamar mycket, innan rullade hon sig på golvet och nu sover hon väl utmattad, slänger upp en lien bild på sötnöten!:)


Ha det bra, nu ska jag handla mat:)

Skapa flashcards