Alla inlägg den 11 januari 2009

Av Sofia Ohlsson - 11 januari 2009 18:31

JO Gina, och alla andra som undrar;) tacosen blev riktigt god. Det var nämligen såhär att ikväll skulle familjen äta tacos, och när jag blir färdig att steka köttfärsen så upptäcker jag att vi har en fjärdedels gurka, ingen ost och typ 10 tomater. VEM ätet tacos utan ost och gurka? och VEM ska tvungen att ha tio tomater. Efter lite tajfs här hemma uttryckte min bror att han minsann inte behöver någon ost i sin tacos, inte mamma heller, så jag, den enda i vår familj utan körkort fick springa ner och handla. jag passade på att köpa två avocados med så jag kunde göra mumsig guacamole till.

Väl nere i butiken träffade jag Gina och förklarade hela min (hemska;)) Situation. Nu är det typ fem minuters promenad för mig till affären men jag tyckte att eftersom jag skulle steka köttfärs och min bror kan köra ner på två minuter så sparar det iallafall 10 - 15 minuter på det. Men ändå, nu blev det som det blev och min mamma och storebror åt visst ost i sina tcos när jag nu väl hade köpt det. SUCK


Dessutom påminde jag min bror om att i år tar jag körkort vilket innebär att han inte kan åka iväg VARJE kväll till lister och vara där till fyra på natten för det kommer att komma tillfällen då JAG behöver bilen. dessutom har jag ett önskemål om att få ha bilen tisdagar då jag dansar dels för at gå hem tjugo minuter klockan nio är så onödigt och man kommer i säng så sent, och dels för att jag dansar 3,5 timme i sträck och hoppas ha möjlighet att köra iväg och kanske köpa lite mat ibland på timmen jag och Heidi delar.Men neej, min storebror skulle aldrig vika sig och säga "Ja okej sofia, du får ha bilen tisdagar och på helger får vi börja dela, det är inte mer än rättvist nu när jag nästan haft ensamrätt på bilen i ett helt år och dessutom inte behövde betala bensinen det första halvåret" Utan istället säger han " Nej det får vi diskutera sen, vem vet det kanske händer något en tisdag så att jag måste ha bilen".


Usch nej, jag tycker det är dags att min 20åriga storebror som inte ens pluggar här i stan flyttar hemifrån snart!


ps. Nu är jag färdig med min geografi, det tar på krafterna att skriva om sprickdalslandskap, fjäll och berkullterräng i timmar:(

Av Sofia Ohlsson - 11 januari 2009 14:17

Idag vaknade jag runt elva, skönt! Jag har gått upp halv sju, halv nio, halv nio tre dagar i rad nu och att sova ut behövdes.


Jag var ute och gick innan också och OJ vad jag behöver det, har blivit så duktig och idag var femte gången den här veckan jag var ute och gick, stötte även på Coccos mamma som sa att det var bättre att gå en runda än att springa för fettförbränningen, jag säger bara att jag hoppas verkligen att det stämmer, cuz i need it! Nu har jag dessutom skrivit klart geografin, ska bara renskriva allt på datorn med sen kan jag lämna in det och koncentrera mig på all annan skit jag måste ta itu med, som t.ex svenskan.


Nej det här har varit en aktiv söndag, jag ska spela lite piano med så jag fulländar den här söndagen med min sista läxa. Det är en menuett, lite söt sådär, jag kan visserligen bara en och en halv rad på hela pappret men ändå.


Ha det så bra, nästa gång ska jag försöka skriva lite mer intressant, byyye:)



Skapa flashcards