Alla inlägg den 8 januari 2009

:)

Av Sofia Ohlsson - 8 januari 2009 19:06

Just nu har jag köttfärssås på spisen, vatten till pasta, och om en halvtimme kommer hungriga mamma hem, hon har haft en lång dag, upp klockan halv fem, äta frukost och ta tåget 05.52 till Malmö där hon utbildar sig till hudterapeut. Kommer hem halv åtta för att äta, plugga och så småningom, upp klockan halv fem morgonen därpå. Det är ju bara ett år men ja tycker att hon är duktig som står ut!

Från och med 23 februari ska hon dessutom börja ta kunder i skolans salong vilket innebär ändrade tider och hon kommer att vara hemma 23.07 tre kvällar i veckan och 21.07 två dagar. Det här innebär att jag får äta själv i vår och sommar fram till Augusti då hon tar examen.


Jag tänker, varför inte börja äta lite nyttigt då när jag ska ta hand om mig själv, men när jag var och handlade innan slogs jag av hur SJUKT svårt det är att äta nyttigt, ALLT är det fel på nuförtiden. Pasta, ris, ljust bröd, för mycket frukt som t.ex banan, oliver, alla sorters ost.. Jag tänker inte börja på någon stor diet, men vad f*n gör man när allt jag vet att laga är någon slags hemlig, nyss avslöjad fettbomb? Inte ens hederlig Spaghetti och köttfärssås går det att äta utan att de krossade tomaterna i såsen innehåller något ohälsosamt.


Nej hörni, nu ska jag inte klaga, jag har trots allt varit så duktig att jag varit ute och gått 40 minuter flera gånger i veckan de tre senaste veckorna nu och tanken är att de ska bli ännu fler! ha det bra, nu ska jag äta=)

Av Sofia Ohlsson - 8 januari 2009 15:55

Väder : Snö

Humör : Trött

Dagens bästa : Att mina filmer har kommit


Idag har det snöat heeeela dagen Jippi hurra säger jag, det ska vara snö i Januari, och alla som klagar kan ju fundera på hur mycket gladare ni hade varit vid 5 plusgrader och regn.. För 18 + och solsken får man ändå inte i Januari. Så nej, vi ska vara glada åt detta, vi ska även glädjas åt att vår planet ännu kan frammana lite snö i de södra delarna, ännu är klimathotet bara ett hot, let's win this fight.


Okej, jag kom ifrån ämnet.. Jag ska berätta om min dag istället som började med en timmes ensemble, två och en halv timmes HÅL, eftersom körsången är inställd hela januari.. Därefter åkte hela Sp2c till simhallen i en liten buss för att öva livräddning. Jag som är väldigt nervöst lagd blev såklart orolig av tanken på att det skulle gå på tid och bad min lärare om att få börja och att ingen kollade. Jag hatar all form av tävling samtidigt som jag älskar den, jag står inte ut med tanken på att vara "sämst".


Men bra gick det, jag simmade 25 (?) Meter, med en boj i ena handen, dök ner på det djupaste och hämtade upp en vattenfylld docka på drygt 30 (?) Kilo, därefter fick jag trä in My i min klass i badringen och simma tillbaka de 25 metrana. Jag klarade mig på 1 minute och 37 sekunder, helt okej insats och just nu är det skönt att ha det över.


Därefter hade vi engelska, jag låg  på Vg+ och Maria känner till mina ambitioner och sa att jag nog skulle klara det.. Det är alltså som jag tidigare nämnde, jag måste nå mitt drömbetyg äveni B-kursen...


Nu blev det här ett långt och lite tråkigt inlägg, men sånt är livet ibland. Jag borde gå och handla, men jag ska nog titta på Tv istället och skjuta upp handlandet nån timme.

Kram och Puss Äppeltuss

Ovido - Quiz & Flashcards