Alla inlägg den 6 januari 2009

Av Sofia Ohlsson - 6 januari 2009 22:10

I helgen bodde ju jag och mamma en natt i Malmö och då var det på detta fantastiska hotell, The Mayfair hotel. Källaren, där frukostbuffén och mat serverades hade hängt med sen 1300talet medan byggnaden i sig var från någon gång på 1600-talet. Mycket charmigt, gammeldags design och ett jättetrevligt hotell.


Men på morgonen efter när vi satt och åt frukost och jag var färdig kände jag mig inte riktigt hundra, hade nog lite feber och stundvis ont i halsen hela vistelsen men just när vi satt där efter frukosten behövde jag gå upp på rummet och ta en värktablett. Mamma ville sitta kvar och läsa tidningen så jag fick rumsnyckeln och gick upp. Väl framme i vår korridor stack jag nyckeln i dörren till rum 305 och vred om, men det gick inte. jag försökte åt andra hållet men det tog emot även där, så jag fortsatte att vrida, fram och tillbaka, jag vred och vred, men inget hände. Så jag tog ut nyckeln, studerade korridoren, var det fel rum? fel våning? stod jag och vred nyckeln in till ett rum där ett par låg och sov? Men icke sa nicke, bredvid mig var dörren där det stod "ironing room" och runt om vår dörr satt alla artistkort med Tomas Di leva, Carola, Lykke Li och andra artister osm bott där och tackat för sig, vi som blev så imponerade när vi kom dit.


Så jag stack i nyckeln igen, och vred om. Gick inte. Nu är jag inte vidare klen, Möjligtsvis lite rädd för att bryta av nyckeln, men jag tog ändå i. Jag vände och gick tillbaka i korridoren, innan jag gick ner för trappan blev jag sur, varför kund ejag inte öppna den där dörren? Jag behövde ju mina strepsils, och vila behövde jag också. Så jag gick tillbaka, kollade lite extra, JO rum 305 var det. Så jag stack i nyckeln och vred om, åt rätt håll, åt fel håll, åt rätt håll igen. Gick inte.


Nu blev jag ganska sur, gick ner till mamma i källaren, sa "Jag får inte upp dörren" Mamma skrattade lite och sa "är du säker på att det är rätt rum". Vi gick upp tillsammans och samma väg jag kommit, så sa jag "Visst var det 305" "joo.." det var det ju sa mamma så jag tog nyckeln och sa "Men kolla jag gjorde ju bara såhär:" KLICK, jag vred och efter ett litet, stumt mothåll, gick låset upp och jag kunde öppna dörren. Mamma skrattade sådär retfullt men jag svär, jag tog verkligen inte i mer än sist men plötsligt gled dörren upp som ingenting.

"Det kanske spökar" Sa Mamma... Vi tyckte det var lite roligt, inte läskigt, men ändå skumt. Jag tror inte att jag vred om så många gånger utan att ta i, när den gick upp på första försöket när mamma var med, nej det var helt klart någon som inte tyckte att det var lägligt att jag kom in just då.


Vad tror ni?;)

Av Sofia Ohlsson - 6 januari 2009 14:25

.. Fast det är ju bara tisdag, och jag är inte alls kär.


Idag sov jag för länge, var nog uppe kvart över elva men såhär nära skolan är det för länge.. Jag har en tendens att sova länge när jag inte har något kul att se fram emot, usch vad deppigt det lät...


Iallafal så åt jag en fralla till frukost, förhörde mamma lite på hennes prov, och sen gick jag en runda på ungefär 40 minuter igen. Helt ärligt är det svårt att hitta en runda i Sölvesborg som är längre, om man inte ska ut till valje och ränna, men det gör jag inte, det tar ju 25 minuter bara att gå dit, och sen ska man hem igen och då hinner jag inte gå där ute, dessutom är 40 minuter alldeles lagom när man är ensam, hade jag gått ut för att gå 1,5 timme varje gång had ejag nog inte gjort det heller, så nej, 40 minuter är alldeles lagom just nu! Så får vi hoppas det ger resultat:)


Jag satte igång lite mer med geografin idag, inlämningsarbete om en vecka. och jag vill ta mitt körkort, och om två dagar är det två veckor tills jag är arton, och jag vill bara slippa alla krav, speciellt de jag har på migsjälv, för det är förmodligen också de enda som finns på mig.


Nu ska jag se en film på fyrna tänkte jag, byyye

Skapa flashcards